OKU30 Creative Commons License 2006.12.12 0 0 17439
" Akkor minek fenntartani, ha nem használják? Abba már nem gondolnak bele, hogy az ő adójukból lenne továbbra is fenntartva X számú felesleges mellékvonal.

És a legnagyobb vicc, hogy olyan ember küzd az egész ügyért, aki talán szökőévben egyszer felszáll a vonatra."

 

Tiszta beszéd. Jogod van úgy érezni, hogy a te adódból ne legyen vasút, vagy csak erősen megcsonkított legyen. Ugyanakkor nekem meg jogom van úgy gondolni, hogy az enyémből pedig legyen, akkor is, ha csak 1-2 ember utazik jelenleg egyes vonalain. Ha szavazni kéne, valószinűleg te és a hasonlóan vélekedők komoly különbséggel nyernétek, jórészt azok jóvoltából akik szökőévente egyszer szállnak vonatra. Nem kell szavazni, nálunk nincs direkt demokrácia, képviseleti van. Vannak "tudósok" akik majd kiagyalják helyettünk a döntést.

  Nyilván lesznek akik komoly vagyonokat szednek össze ennek révén, és nyilván sokkal többen lesznek akik még lejjebb csúsznak a lejtőn. Nyilván több ember lesz, aki a megnövekedett baleseti kockázat miatt meghal. Nyilván sokan fogják úgy érezni (útban a lejtőn lefelé), hogy valahogy haladunk visszafelé az időben: messzebre kell korházba menni, nehezebb gyógyszerhez jutni, megszünt a posta, már csak a szomszéd faluban van iskola, nem jár a vasút...

 

A megszüntetés pártiaknak csak hátra kell dőlniük, nyerésre állnak. Aki pedig másképp látja a helyzetet két dolgot tehet: elköltözhet egy olyan országba, ahol ezek a dolgok nem így mennek, vagy megpróbálhat érvelni, hogy meggyőzze az itthon maradottakat a civilizációs értékek megtartásáról.

 

Miért van az, hogy például Luzern-Zug-Zürich viszonylatban reggel és este 12 kocsis emeletes vonat jár fél óránként, teljesen kisámfázva utasokkal, az állóhelyeken is akkora a tömeg mint nálunk a 6-os villamoson csúcsidőben? És mellette párhuzamos állami és magánvasút is létezik még (Afoltern SBB + SZU) A köztes időben is zsúfolt S-Bahn jár Zugig. A napkozbeni kihasználtság is kb 50%-os, igaz akkor "csak" 8 emeletes kocsival. Gyanítom az utasok döntő többségének aműgy van saját autója, sőt terepjárója is a nehéz téli napokra. Jómagam is gyakran jártam munkába Stansból Oerlikonba ezen a szakaszon keresztül: Stans-Luzern keskenynyomkóz, Luzern-Zürich Hbf IC, Hbf-Oerlikon S-bahn. Bő egy óra menetidő, pontos csatlakozások.

A feladat hasonló mintha monjuk Mátyásdombról járnék be Ferencvárosba. Mátyásdomb-Lepsény megszüntetve, Lepsény-Kelenföld még működik (ha nem is félóránként, de Lepsény sem Luzern, váltsuk ki mondjuk Székesfehérvárral, ami már nem rossz), Kelenfüld-Ferencváros, működik, ugyan nem áll meg csak lassít.  

 

 

Előzmény: peti 19 (17415)