Üdv!
A jelenlegi nyomvonal közúton csak kerülővel váltható ki.
12-13 kilométerrel hosszabb útvonalon, új vonal indításával, menetidőben a mostanihoz képest +10-15 perccel hosszabban.
Ma is van a községek között egymás közti utasforgalom.
A jelenlegi menetrend olyan, hogy sok órás úttal váltható ki és átszállással váltható ki a ma még közvetlen vagy kiométerben rövidebb összeköttés.
Az nem megoldás, hogy bemeghy Királdról Ózdra onnan meg mivel buszálloméásra megy busszal tovább Miskolcra, ez időben és legfőképpen költségben a mostaninak a 2 szerese.
Még akkor is olcsóbb lesz a vasút, amikor a busszal egy árban lesz, mert a vasút kilométerben rövidebb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kirándulóforgalomról:
Kb 300 000 Ft körül van egy különvonat ennek fele pályaköltség.
Havonta szerveznek meg legjobb esetben is vonatot, akkor egy évben 1 millió 800 eter Ft szedhető be, de tegyük hozzá, ez egy optimális eset, nem hiszem hogy minden hónapban könnyen összejönne 60 résztvevő, aki fizetne mondjuk 5000 Ft ot, a mostani magánszemélyek általi szerveződéseket és nem a pl MÁV nosztalgiás szervezést néztem, ahol, esetleg külföldi csoportokat is könnyyebben szereznek, tegyük, hozzá egy magánszemély saját munkája mellett hobbyból önköltségen, minimális reklámlehetőséggel, nagyon nehezen szervez meg különvonatot, emberfeletti volt így is, akik eddig szerveztek, és nem könnyű, 300000-et kockáztatni, mert mi van ha nem jön be a költség?
A pályaköltség 8 millió/év , de a pályavasút 35 milliót számlázott ki a www.vpe.hu oldalon található 2005 ös adatokat írom.
27 millió ment egy fővonal veszteségét ellentételezésére.
A másik dolog:
Eddig nagyon sok ember állandóan Ózddal érvelt, meg azzal, hogy évi pár tízmillió tételttől milyen jó sok megtakarítás lesz.
Mondjuk a vasút 80-100 milliárdos vesztességét, pár vonalon köztük egy állomási személyzet nélküli vonalon kellene behozni?
A másik dolog:
Királdról van 20 buszjárat Putnokra?
Sátáról van összesen 20 buszjárat munkanap?
Nekézsenyről van 20 buszjárat?
Megjegyzem a szomszédos Heves megyében található Egerszólát ami kb 1000 fős neki van 17 buszjárata.
Másik dolog:
Ha a megyeszékhelyre kell bemenni, vagy Egerbe az eddigi 2 2,5 órás út jó ha 4-5 órás lesz, vagy legalább 3-3,5 órás és költségben is több?
Mi ez az Ózd "tanyaközpont" gondolkodás?
Se Miskolc?
Se Eger?
Se Budapest elérése nem számít, csak egy olyan városé, ami nem tud elég munkahelyet se biztosítani?
Sok borsodi ingázik hetente idegen városokba, mert nincs elég munkahely a megyében, ezt tapasztalom.
Ózd további előtérbe helyezése, nagy gondot okozhat, hiszen, piacképes szakmát sokszor idegen városokban lehet tanulni, Eger Miskolc iskolavárosok.
Utaztam rendszeresen és talákoztam azokkal, akik igenis, Pesten vagy a közeli nagyobb városokban találtak munkahelyet.
De Ózd környékéről Egerbe napi ingázók is vannak.
A vonalon kialalakítható lenne egy jobb menetrend a mainál, de rossz hozzáállással, egy személyvonat tehervonathoz hasonló magas pályahasználatot fizet.
Érzelmi dologhoz, való igaz, de ha több tízmilliárdos tételeket ami vesztességforrás nem számolnak, fel , hanem pár tízmilliót megspórolnak, akkor nagy baj, van ez a mellékvonal filléres tétel, a többi tételhez viszonyítva.
HA egy vonalon nem megy napi 2-3 vonat belelopnak, és forgalomra alkalmatlanná válik, érdemes ilyen szakaszokat megnézni, kimenni a vonalra, és nézni, hogy fogy, hogy pusztul, normális ember ezt nem akarja, és nem szeretné vbeszni hagyni a ránk maradt épített örökség egy szeletetét a mellékvonakat.
Költségszámításhoz, különvonatnál
Van fordulóállomási hozzáférési díj, menetvonl biztosítási díj, meg közbüllső állomás megállási díj, meg kilométerenként még kell fizetni a megtett km után is.
Cca 500-600 Ft/km a pálya, de a gépészeti meg a személykocsi bérlésének költsége szintén e körül lehetnek, most nagyvonalakban írtam, több vonatra számoltam ekkor jöttek ki hasonló arányok.
A önköltségen való "megengedem , hogy használják elv" abban sántít, hogy az alábbi kép, alakulhat ki két különvonat leközlekedtetése között.....
