dunci70
2006.12.08
|
|
0 0
17339
|
A mai Békés Megyei Hírlap rendkívül optimista cikke. Láthatóan elégedett a VTSZ elnök Kaszai Úr ugye megmondtam. Vésztőnek csak a Vésztő-Körösnagyharsány fáj igazán. Kíváncsi vagyok a románok mondanak-e valami pozitívat a nagyratörő Vésztői tervekre. Ott ahol még a Villányi 6 utas per vonat sincs meg maradnia kell a vasútnak. Szép volt, lehet az adófizetőknek adakozni:
Várad felé újra indul vonat
A kormány módosította eredeti elképzelését: a korábban tervezett 28 vasúti szárnyvonal helyett csak 14-en szünetelteti a személyszállítást.
Magyari Barna - Sajnáljuk, hogy 14 szárnyvonalon az új vasúti menetrend életbe lépésével már nem közlekednek vonatok. Mégis hatalmasat léptünk előre, hiszen korábban arról volt szó, hogy 28 vonalon, 942 kilométer vasúti pályán szünetelteti a kormány a személyszállítást. Ezzel szemben december 10-étől csak 14 vonalon, 474 kilométeren áll le a közlekedés - mondotta Kaszai János, a Vasutas Települések Szövetsége országos elnöke. Megyénkben mindössze 8 kilométert érint a szüneteltetés. - Folyamatosan hangoztattuk: minden szárnyvonalat külön kell vizsgálni, mert mindenütt más a vasút jelentősége, szerepe. A kormány is belátta, ez a helyes út. Azokon a vonalakon, ahol megmarad a vasúti közlekedés, ott további egyeztetések történnek. Körösnagyharsány és Körösszeg között például felvetődik a vasúti közlekedés helyreállításának kérdése is. Ez ügyben a román felet is meghallgatják. Ha a Nagyvárad-Körösszeg vasútvonallal hosszú távú elképzelései vannak a román kormánynak, akkor ezen az oldalon is érdemes fejleszteni a Vésztő-Körösnagyharsány vonalat, a Körösnagyharsánynál Körösszeg irányába pedig újra meg kell építeni a korábban felszedett 900 méteres vasúti pályát - közölte Kaszai János. Az elért eredmények ellenére a VTSZ továbbra is gyűjti az aláírásokat azért, hogy az országgyűlés tűzze napirendre a vasúti szárnyvonalak további működtetésének kérdését. A VTSZ folytatja aláírásgyűjtési akcióját, országosan majdnem 10 ezer kézjegynél tartanak.
|
|