http://www.mfor.hu/cikk.php?article=31951&pat=5
Egyelőre 14 vasúti mellékvonalon szűnik meg a személyszállítás jelentette be csütörtöki tájékoztatóján Kóka János, a közlekedési tárca vezetője.
Az elmúlt hetek számháborúja után úgy tűnik eldől, hány szárnyvonalon szűnik meg a személyszállítás. Korábban felmerült, hogy akár 80 vonal bezárására is sor kerülhet. Egy szakmai konferencián Takács László, a MÁV Zrt. vezérigazgatójának főtanácsadója azt a tájékoztatást adta, hogy ennyi erősen veszteségest találtak. Ezeken a mellékvonalakon 35-nél volt egy vonaton naponta 19-nél kevesebb utas, 28 járatnál 39-nél kevesebben utaztak a vonaton, s mindössze 17-nél haladta meg az egy vonatra jutó utasok száma a negyvenet.
Mint ismert, Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter júliusi tervei szerint 28 vasútvonalon szüneteltetnék meghatározatlan időre a személyszállítást. Ez a kör azonban a mai bejelentésre felére szűkült, ám a "túlélők" esetében tárca nem hozott végleges döntést. Mint a miniszter elmondta, a másik 14 vonal esetében további elemzést tartanak szükségesnek.
Korábban Felsmann Balázs, a tárca infrastruktúráért felelős szakállamtitkára elmondta, a döntés során vizsgálják az utasforgalmi adatokat, a helyettesíthetőséget a közút-vasút között, az áruszállítás lehetséges volumenét, a pályafejlesztéseket és a fejlesztési terveket egyaránt. Nagyon fontos, hogy az adott térségben milyen szerepet játszik és játszhat az adott vasúti vonal. Szem előtt tartják a környezetvédelmet, hogy a közlekedési módok milyen mértékű költségvetési forrás biztosítását igénylik, illetve hogy a döntések milyen hatást gyakorolnak az érintett szolgáltatókra és munkavállalóikra.