Kellett találni egy bűnbakot, amit megtaláltak a mellékvonalak személyében. Most ezen rágódik a nép, el vegetálnak egy újabb évig, addig is be van fogva a nép pofája, (hiszik Ők) így tovább lehet elodázni a tényleges cselekményeket a vasút jobbá tételére. Büdös mindenkinek hogy ténylegesen tegyen valamit, ne csak a fizetését tegye el. Inkább szándékosan rossz menetrendeket készítenek, hogy ujjal tudjanak mutogatni, hogy "nini, mit akartok, tiszta ráfizetés, még jó hogy bezárjuk".
Ma beszéltem egy vasutas dolgozóval. Mi is a beosztása, ilyen szolgálattevő vagy minek hívják. Menetjegyet ad ki, váltót állít, vonatot indít meg ilyenek. Ő mondta, hogy a 128-as vonal fölső szakaszának (de lehet hogy az alsó is, azt nem tudom, arról nem esett szó) sorsa is bizonytalan. Pedig erről eddig szó nem volt, ráadásul teherforgalom is van, mondta is hogy hetente mennyi tartálykocsit töltenek meg és indítanak útnak. A népszabadságban megjelent térkép szerint is a vasúti forgalom megtartását javasolták.
Érdekes viszont, ha ez a szakasz is halállistán van, mi indokolta, hogy sűrítsék a járatokat az új menetrend szerint? Illetve sűrítették is, meg nem is. 8 pár személyvonat közlekedik majd, most is ennyi van. De érdekes módon Az első vonat 8:20-kor érkezik meg Püspökladányba. Holott ha az első vonattal indult az ember, éppen 8:20 körül ért az ember Pestre. Hogy fognak iskolába járni a gyerkőcök? A furcsaságnak még nincs vége. Mielőtt az első vonat elindul Püspökladányba, addig kettő már onnan meg is jön. Hogy jön kettő, ha nem megy egy sem? Ez a 8:20-as eddig már az adott napon a harmadik vonat volt. Csak arra tudok gondolni, hogy a nyílvános menetrendi adatbázisból tévedésből maradt ki az első két járat. Ha így van, akkor több járat közlekedik majd, mint eddig.