Ezt írod: „képesnek találom Istent arra, hogy ha pünkösd alkalmával ezt megtette, akkor bármilyen Szent Lélek kitöltéskor adhatja éppen úgy, mint akkoron. Ahogy mondtam, egyszer lehetett, akkor másszor is lehet.”
ADHATJA, éppen ez az. De nem adja minden esetben, és az egy hamis beállítás, hogy a megtért, csak akkor igazi megtért, ha meg van nála a nyelveken szólás képessége is. Lehet így is, de nem kötelező, hogy így legyen, és az üdvözülés feltételeként sem szerepel. A nyelveken szólás, a Szent Lélek egyik ajándéka, de nem minden megtértnek, és nem minden esetben. Van, aki a prófétálás képességét kapja, van, aki a tanításét, van, aki „csodagyógyító”, van, aki a gondoskodás, törődés képességét és a hozzá való türelmet kapja, és van aki mindezekből semmit és mégis Isten elfogadja megtért, újjászületett keresztényként.
Azt jól látod, hogy mindezek osztogatása Isten döntési szabadsága, de azt már nem, hogy feltételezed Istenről, hogy oda is küld ajándékot, ahova abból a fajtából nem szükséges. A nyelveken szólás egyfajta feladat, lehetőség, hogy ott, ahol ténylegesen szükség van rá, alkalmazni lehessen. Ott viszont, ahol ilyenre nincs szükség, Isten nem ad képességet rá, mert Isten nem a rendezetlenség, nem a káosz, hanem a rend Istene. Ha pedig azt valaki nem tudja megkülönböztetni, hogy melyik gyülekezet az egynyelvű, és melyik a soknyelvű, az magára vessen, de abban biztos lehet, hogy Isten meg tudja különböztetni. Az előfordulhat, hogy minden látszat ellenére Isten valamely okból úgy dönt, hogy egy adott egynyelvű gyülekezetben is megjelenik a nyelveken szólás is, de ebből nem lehet általánosítani, hogy ennek mindig így kell lennie.
A nyelveken szólás képessége nem kötődik mehatározó feltételként sem a megtéréshez, sem az üdvözüléshez, hanem egy bizonyos feladat elvégzésére kap a személy képességet. Ettől ő nem lesz több, és nem lesz kevesebb másoknál, és ezt a feladatot is csak addig végezheti, míg testvéreinek, embertársainak épülésére szolgál. Kinek-kinek más feladatot, ajándékot adhat a Lélek/Szellem, attól még nem nagyobb egyik a másikánál, és az is lehet ugyanolyan igaz megtért, akiben nincs meg a nyelveken szólás képessége.