én is az esztergom-almásfüzitő vonalon gondolkodom épp...
ma 6 vonatpár megy naponta, szerintem ez a legföbb oka annak hogy sokan a buszt választják: az egész egyszerűen gyakoribb, gyorsabb és/vagy több helyen áll meg
elvileg a személyszállítás fel lesz rajta függesztve, de szerintem ez elég nagy baromság..
szvsz. több dolgot is lehetne tenni, pl:
- elsönek Almásfüzitő helyett elmehetnének a vonatok Komáromig, valamint
- bekerülhetne a kétórás zónázó vonalak közé
- a Bp-Dorog szakaszig zónázó, majd Dorog-Komárom szakaszon személyként közlekedö vonatok, mondjuk óránként... persze ez de facto lehetetlen a 2-es vonal állapota miatt..
bár szerintem ez a környék Észak-Budával, Ürömmel, Solymárral, Pilisvörösvárral, Piliscsabával, Doroggal, Esztergommal, Lábatlannal, Nyergesújfaluval, Almásfüzitővel és Komárommal: simán rendelkezik akkora gazdasági erövel hogy a helyi önkormányzatokat, vállalatokat bevonva fel lehessen újítani a pályát..
elsönek a 2-est kellene rendbetenni, ahol csak lehet korrigálni a kanyarokat pl., feltolni a sebességet 100-120-ra, mondjuk 5 év alatt
ezután apránként, mondjuk bizonyos állomásközöket kiválasztva kétvágányúsítani a 2-es vonal Acquincum-Dorog szakaszát, mondjuk 5-10 év alatt
ezután kellene csak villamosítani, bár lehet hogy középtávon sem kell