WooDoo Creative Commons License 2006.11.27 0 0 300

Évek óta hallom, hogy jövőre rendszámot fognak tenni minden segédmotorkerékpárra, mégsem változott semmi. Engem nem zavarna a rendszám, ha az üzemeltetési költségek (adók, műszaki vizsga, biztosítás) nem nőnek jelentősen.

 

blackdani:

A Közlekedésfelügyelet véleménye, -mint már többször leírtam- , nem jogszabály, gyakorlatilag semmi közük egy EU-s típusbizonyítvánnyal rendelkező segédmotoros járműhöz.

 

Kb. egy órája hasítottam el 65-70 km/h-s sebességgel egy buszmegállóban várakozó fehér furgon mellett. Néhány km-rel később utolértek, de akkor már egy kék lámpa is villogott a szélvédő mögött. Egy csapat rendőr ugrott ki a járgányból, de még a papírokat sem kellett megmutatnom, mert az egyikük régebben az egyik diszkómban rendészkedett:)

 

Nekem van két ügyem folyamatban, az egyik személyszállítással súlyosbítva:), előbb utóbb csak lezárulnak, aztán kiderül kinek van igaza.

 

A nyáron építettem egy nyitott, 50 ccm-is benzinmotoros négykerekű áruszállító segédmotort, és teljesen legális a járgány. Megkérdeztem a KF-nél az engedélyt kiadó osztályvezetőt, hogy hogyan lehet a papírokat rendbe tenni, és ajánlott egy mérnököt, aki a tervdokumentációt el tudja készíteni. Segédmotor építéséhez nem kell előzetes engedély, és ha minden megfelel az előírásoknak, beütnek egy egyedi alvázszámot. Ez egészen 5 db építéséig működik, utána már sorozatengedély kell, az már kicsit macerásabb. 

Előzmény: Degeczi (299)