takarito Creative Commons License 2006.11.18 0 0 3815

Azzal nem tudsz nekem segíteni, hogy a virágot bármilyen szinten tökéletlennek tüntesd fel, mert neked nem tetszik vagy az orrodnak, és hogy bármilyen hibát azzal indokolj, hogy szemeid vagy orrod  tetszése alapján hibás vagy hibátlan kategóriákat állítasz fel.

 

Nem világos, hogy most miért állítod a rózsát is tökéletesnek, amikor az előző hozzászólásodban minden virágot hibásnak tüntettél fel. (Idézet:  "Nincs egyetlen virág sem, amely hibátlan és tökéletes volna. Valamilyen szempontból mind hibás, néhány példa..." emlékszel?)

 

Pontosan azt a hibás logikát akartam cáfolni, amivel azonban most is előhozakodtál, tehát hogy "egyik sincs a másik nélkül, mint ahogy boldogság sincs szenvedés nélkül, és öröm sem bánat nélkül. Ahhoz, hogy értékelni tudjuk a boldogságot és az örömet, át kell élnünk a szenvedést, és a bánatot is" Ugyanis amiképpen van virág tövis nélkül, azonképpen van boldogság is szenvedés nélkül, és öröm is bánat nélkül. A levezetésem, ha emlékszel a szenvedés nem a boldogság kiegészítéseképp jelentkezik, hanem az akadályaként. A kettőt egy kalap alá helyezni csak abból a hamis célból történhet, amelyben a szenvedést és a bánatot Isten pozítiv hatásaként akarja feltüntetni, nevelési vagy fejlődési okokra hivatkozva, holott mindezek az Isten munkájának akadályozására, az élet kibontakozásának megnehezítésére, vagy akár egyenest az elpusztítására hivatottak. Ha netán emlékeznél, a Bibliában a szenvedést és gyötrelmet átokként juttatta Isten Izraelnek, nem pedig a boldogságára. Amit a bővölködésére és boldogságára adhatott, azt pedig áldásnak hívta. Tehát elkülönítette a szenvedést a jóléttől és boldogságtól.

Másfelől a boldogságot nem értékelni kell, hanem átélni. A kettő között az a különbség, hogy hiába értékeled, ha közben boldogtalan vagy. A boldogságot soha nem az teszi teljessé, hogy "megtanulod értékelni, akár szenvedések árán is", hanem az, ha teljes erejében azt megéled. Az pedig csak akkor tud megtörténni, ha elébe ilyen tudatos akadályokat nem állítasz, mint hogy "először szenvedni kell, hogy boldog lehessél", vagy hogy "fájdalom kell, hogy értékelni tudjad mi a boldogság."

 

 

Előzmény: guzmen (3802)