Szia Szvl!
BOCSÁNAT! Mint e topik házigazdájától is - illetve főleg! (De) nem vitatkozni akartam volna Veled!
Félreértettél - vagy félreérthető voltam. Nem maximalista vagyok, csak rendszerben gondokodom. Hosszú (illetve: nem is feltétlen olyan hosszú..) távon ugyanis ezek az "ügyek" elő fognak jönni, mert egyre nagyobb tudású pl. WiFi DECT-ek jelennek meg, melyek "kínálják" a kiegészítő szolgálatokat.
És - hogy ez most egyértelmű legyen - kijelenntem: SEMMI BAJ(OM) a 21-es szolgálattal, a 21-es szolgáltatókkal és a törekvésekkel vagy a várható irányzatokkal sem! Sőt!
Amit leírtam, ahhoz oda kellett volna írnom - most pótolom! -, hogy AKINEK az általam felsorolt vagy ahhoz hasonló jellegű, mondjuk így: "nem tipikus felhasználói igényekből" eredő problémája, észrevétele van, annak e-mail-jét szívesen várom, hogy ne kelljen az itteni (jó értelemben vett!) átlag használókat megkavarni!
Két "gyakorlati témában" a napi szintű "tisztánlátást" eztán is fontosnak tartok azonban, remélem akceptálod:
1. A hívó számának megnem jelenítése, vagyis a CLIP hiánya a hívott oldalon ("bekapcsolt" CLIR) most is aktuális, hiszen "hálózaton belül" ezzel semmi gond!
Ráadásul érthetetlen, hogy miért nem ajánlja fel hivatalosan is a Neophon (de tudtommal a KLIP sem!) használójának a hívószáma megjelenítését vagy annak tiltását?!
Ez (szerintem) az ÖSSZES, az ANFT-ben szereplő "előfizetői szám" (ES) típusú hívószámmal bíró "egyedi előfizetői hozzáférési pont" esetében ez kötelező
lenn: ti. a hívszószám, ha nem is földrajzi, illetve nem is helyhez kötött (sőt: nem is ellenőrzi a szolgáltató az előfizető szemáélyes adatait, de ez is egyí külön ügy.. igaz ebben lehet, tévedek!), akkor is személyes adat.
Gyakorlati oldalról is valódi probléma, ha a hívóról nemtudja a hívott, hogy milyen számról kereste (nincs megjeleníthető szám/privát szám),mert praktikusan nem tudja visszahívni!
2. A - nem ingyenesen - hívó nem 21-es vagy nem "hálózaton belüli" 21-es előfizetők oldaláról tekintve a felesleges "hívott jelentkezik, számláló" típusú hívások generálása komoly károkat okoz!
Nem feljelentkezett, vagy (sőt!) nem is regelt számok hívásakor, és itt a hangposta AZONNALI bejelentkezése, amikor a hívónak a 2 sec-os döntési ideje sincs meg (melyet "viselkedést" más típusú hívott oldali szolgáltatók esetében, tudtommal, már évek óta szankcionálja az NHH és a LB is (!), beleértve az önmagában a irreleváns szövegbemondást tilalmát magát is a kérdéskörbe!) nem csak ahazsnálóknak okoz(hat) problémákat, de a 21-es szolgáltatót is (akár) ellehetetlenítheti üzletileg (is), ha a károkozást a sas-szemekkel figyelő vetélytársak lenyomják/lenyomatják a torkukon!
Szép napos hétvégét Neked, nektek!
Üdv!
Robi