Törölt nick Creative Commons License 2006.11.17 0 0 201
;-)

De még mennyire csak most jönnek a hibák!

Abban a pillanatban, amikor a szabványos nyilvános hálózatokkal is úgy kell összekapcsolódni (mindkét irányban), hogy az megfeleljen a jogszabályoknak, a műszaki előírásoknak és a logikának is, buknak ki (szvsz) azok a korábbi "spórolások", amik akár még a (kvázi kapcsolástechnikai, ha a VoIP esetében ez nem is jól leképezhető fogalom) rendszer megválasztásáig nyúlhatnak vissza...

Nem működnek (tapasztalataim szerint) logiksan a hangposta szolgálatok, az átirányítások (ezt a viccet tegnap kihagytam: 'hálózaton belül' átirányítasz pl. nem felel esetére: eredeti szám csengetést abbahagy, átirányítás célszáma felé híváskezdeményezés lefut, az ottani végberendezés csengetni kezd, a megfelelő (!) CLIP infó megjelenik, majd hívott beemelésére nem történik semi! ;-DDD) és akkor csak összesen 2-3 órát szenteltem a dologra, messze nem céltudatosan ;-(
(Ebben azért AZ is közrejátszoitt, hogy T-Com -> Neophone 21/380-xxx irányba nem akartam ráfaragni, ha nem jól működik az elszámolás, azaz nem ingyenes).

Nem rosszindulatból vagy piszkálódásból írom le a fentieket: de itt most egy vezetékesről történő (erőteljes) migráció indul(t) be, és - azon túl, hogy egy idő után akár (időszakos) kapacitáshiány is felléphet, ami fennakadásokat okozhat, de mindenképp rontja a szóbeli kommunikáció sikerességének esélyeit - messze nem mindegy, mennyire illeszkednek a (hazai) nyílttá váló VoIP rendszerek a többi típusú beszédcélú rendszerhez. A kritkus előfizetői/használói tömeg felett egy kisebb hibajelenségnek is eszkalálódó hatásai lehetnek...

Üdv!
Robi






Előzmény: szvl (200)