WooDoo Creative Commons License 2006.11.15 0 0 227

>laca007

Ha 29e van a motorban nem lenne szabad köpködnie az olajat. Vagy jóval többet ment a járgány, vagy nem cseréltek benne időben olajat.

Az Aixam tuning elég reménytelen, én egy fél évig kisérleteztem vele, de max 65 km/h-t sikerült elérni. Ha jól feltekered az adagolót, némi sebességtöbbletet nyersz, de a fogyasztás is felmegy 4 liter fölé. Szerintem a 400-as Kubota tényleg nem tud többet 4 kW-nál, és a váltóval sem tudsz variálni. Egy lehetőség van, 500-as motort és a váltót kell beletenni, azzal simán megy 95-öt, de ha a rendőrök bemérnek nem tudom hogy magyarázod ki, mert ugyan motorszám nincs a gépkönyvben, de a motor tipusa benne van.

Tuning szempontjából a JDM a legjobb, még az adagolót sem kell eltekerni, elég a váltót megfaragni, és bőven 70 fölé lehet tuningolni. Eredetileg a kopott 28 mm széles szíjjal 50-et ment az enyém, de kivettem a 3 db 1 mm-es alátétet a variátortárcsák közül, és rögtön 60 lett a végsebesség. Még 8 mm-rel tudnának összébbmenni a tárcsák, akkor menne fel a szíj a max átmérőre, de ehez le kell esztergálni a tengelyből. Ha mind a 8 mm-t leveszi az esztergályos, akkor sem tudnak teljesen összemenni a tárcsák, mert a gyári szíj túl rövid. Sajnos a következő méret meg túl hosszú, ezért át kellene alakítani a motorfelfogatást, de nincs elég hely a motorházban, ezért még a járgány orrát is faragni kellene. Egyedi méretű szíjat is lehetne gyártatni, de a minimális rendelés 20 db, ez kb. 600e Ft lenne, nem tudom hány tuning őrült venne belőle.

 

A JDM-nek elég gyengus a futóműve, én nem is mernék 70-nél többet menni vele. Ha gyorsabb járgányt szeretnék, inkább egy Microcarba vagy egy Aixamba építeném be a Yanmar motort a JDM váltójával és a Microcar v. egy Ligier variátorját tenném rá. A JDM váltója a legrövidebb, ennek 1:8 az áttétele, a Virgonak 1:10, az Ambrának 1:11. Persze ebben az esetben is magyarázkodni kellene hogy miért nem egyezik a motor a gépkönyvben szereplővel.

Előzmény: laca007 (225)