Pontosan azt kifogásolom, hogy bármilyen könyvet szentnek, sérthetetlennek, mindenekfelett való tekintélynek kezel valaki abból a célból, hogy életét és viselkedését az alá rendelje,, gondolkodás nélkül és vakon, tehát hit által kövesse.
Itt most nem egy könyv elfogadásáról vagy megtagadásáról van szó, ezt te nem értetted meg. Arról van szó, hogy ezeket a könyveket igenis meg kell érteni, és amiről szól - tehát nem vak elfogadásról vagy megtagadásról - azt az életben megtalálni (Istent, boldogságot, közösséget, békességet, igazságot).
Ha pedig van benne kifogásolni való, akkor azt csak azért elfogadni mert egy tekintéllyé nyílvánított könyv, egy szent és sérthetetlen irat beszél róla, még alapvetően hibás.
Abban igazad van, hogy ha egy keresztény nem tekinti szent és sérthetetlennek a Bibliát, akkor nem tekinthető kereszténynek. Én is pont ezt hangoztatom, és pont ezt hibáztatom. Ugyanis ez a motívum a keresztény gondolkodásában az a feltétel, ami akadályozni fogja a későbbiekben az élet, Isten és az igazság megismeréséhez és annak a megértéséhez vezető úton.
Hogy az én magyarázataimat úgy látja valaki, hogy egyszer így értelmezem a Bibliát egyszer pedig úgy, akkor kifejezetten állítható, hogy egyáltalán nem értett meg. Csak abból indul ki, hogy találkozik olyan véleményeimmel, amelyek a Biblia egyes helyeit kifogásolják. (Mégpedig igen bizonyos helyeit, de ehhez a felismeréshez már meg kellene érteni amiről beszélek). Mindenesetre aki nem érti meg, annak az látszik, hogy a Biblia különböző helyein, összevissza igehelyeket cáfolok. No nem mintha a keresztény felekezetek nem ugyanezt tennék egymás között, sőt az egymást cáfoló nézetek körül csoportokba is tömörülnek, a kardoskodás szószékről pedig nyílvánvaló. Nem létezik számomra tehát egy abszolút tekintély, ezt nagyon jól látod, és ráadásul tudatos (csakhogy szerinted még rosszabbnak látszódjon a helyzet). Számomra van ennél fontosabb, mégpedig az igazság és annak megértése. Az említett felfogás azonban pontosan az igazság ellen hajtja a Szent Könyvek Tekintélyének vallóit, ha a kettő egymással szembetalálkozik az úton.