Egy felújítással elmegy 18-20 évig is. Típusa válogatja.
Az FBW elmegy 30 évig is felújítás nélkül is, de olyat már nem gyártanak. Hasonlóan jó buszt meg nem akarnak venni a Volánok. A Credo, Autosan, Alfabusz, Volvo, a használt német buszok nem fognak 15 évig járni felújítás nélkül.
Ezek már rendelkezésre állnak minden autóbusz-üzemnél.
Én szoktam buszozni is, de egyáltalán nem ezt látom. A Volánbusz egyre inkább a MÁV szinvonala felé tendál, de járt már Zalás kocsi is rozsdásan. Ez még csak nem is a drágább alkatrész - utánpótlás, készletezés, hanem egy viszonylag olcsó karbantartás.
Merthogy a Volánoknál 1 milliós veszteséget sem tűr meg szó nélkül a tulajdonos, a MÁV-tól ennek 10.000-szeresét is elnézi...
Veszteséget nem tűr meg, de vagyonvesztést igen. Semmivel sem jobb.
A szóló BZ-s vonalak esetében (ha nincs valami egetverő körülmény) nincs mit gondolkodni, be kell zárni és kész.
Szerintem a vonalak hálózati szerepét kellene figyelembe venni.