seTTebello Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16960

Egy felújítással elmegy 18-20 évig is. Típusa válogatja.

 

Az FBW elmegy 30 évig is felújítás nélkül is, de olyat már nem gyártanak. Hasonlóan jó buszt meg nem akarnak venni a Volánok. A Credo, Autosan, Alfabusz, Volvo, a használt német buszok nem fognak 15 évig járni felújítás nélkül.


Ezek már rendelkezésre állnak minden autóbusz-üzemnél.

 

Én szoktam buszozni is, de egyáltalán nem ezt látom. A Volánbusz egyre inkább a MÁV szinvonala felé tendál, de járt már Zalás kocsi is rozsdásan. Ez még csak nem is a drágább alkatrész - utánpótlás, készletezés, hanem egy viszonylag olcsó karbantartás.


Merthogy a Volánoknál 1 milliós veszteséget sem tűr meg szó nélkül a tulajdonos, a MÁV-tól ennek 10.000-szeresét is elnézi...

 

Veszteséget nem tűr meg, de vagyonvesztést igen. Semmivel sem jobb.

A szóló BZ-s vonalak esetében (ha nincs valami egetverő körülmény) nincs mit gondolkodni, be kell zárni és kész.

 

Szerintem a vonalak hálózati szerepét kellene figyelembe venni.

Előzmény: Carpy (16936)