1. Minibusz: nem, nem Volán, bár ha bír vele, nincs kizárva, ennek ellenére inkább egymással megegyezni tudó települések közös üzemeltetésében tudom elképzelni (három-négy település szerez be két-három minibuszt, telephelyet, napi karbantartást intéz, járművezetőt biztosít, ügyintéz és valamiféle diszpécserkedést is ellát).
2. Az hogy a szóba került 28 annyi lesz-e, meg hogy megáll-e itt a kasza és meddig, teljesen bizonytalan. A tendencia, az nem. Márpedig "leggyengébb láncszem" mindig van.
3. Nagy a vízfej, igen. Ott is éppen ideje a "mellékvonalak bezárásának". A vízfej fenntartásának költsége is leosztásra kerül a vonalak közt, ha veszteségesek, amiatt még veszteségesebbek. A másik pedig, hogy aki tényleg átlátja, mi és hogyan van keresztbe és kasul könyvelve ott, az valószínűleg igencsak érdekelt abban, hogy ez ne derüljön ki. Költségvetési szinten ugyanez megy... :( Kíváncsi vagyok, ha a MÁV Vezignél mindenkinek el kellene számolni, mire hány óra munkaidőt fordított, hány óra valós munkavégzés jönne ki személyenként, illetve egy-egy feladatnál mennyi ráfordított óra jelenne meg. Tehát mondjuk kijönne, hogy a Szilvásvárad--Putnok vonallal az elmúlt évben 400 órát foglalkoztak irodailag, nagyon alacsonyan 2000ft/ó költséggel számolva, akkor a vonalon ténylegesen foglalkoztatott dolgozók dönthetnek, hogy az eredményt látva sírjanak-e, vagy nevessenek...
/a/