"Tehát azért kell fenntartani a vonatot (mert mi egyrészt azt szeretjük, ami ugye felelős döntéshozónak nem lehet érv), mert a vasút olyan, hogy járatja a bézét ott is, ahol alig van utas, mert állambácsi úgyis ad hozzá pénzt, a Volán meg olyan, hogy alaposan megnézi, hogy hány utasért indít buszt, és bizony ha alig van utas, akkor leállítja, amitől félünk. És mindezt úgy, hogy a vonat közlekedtetése drágább ilyen nagyságrendű forgalomhoz, mivel a vasút alapvetően a nagy utastömegek elszállításának eszköze. Hát nem abszurd helyzet? "
Én is ugyanígy látom.
A Volán társaságok többsége már megszűntette azokat a járatait, amelyeken annyian utaztak, mint jópár általam is látott "halállistás vonali vonaton".
Nem nehéz megjósolni, hogy, ha külön nem rögzítik az ezek helyett indítandó (nem vonatpótló státuszú) járatok sorsát, jövőjét és azokat az egyéb buszjáratokkal megegyező módon szüntethetik majd meg, úgy az ezeket felváltó buszjáratok egy része nem lesz hosszú életű.
Mindez még csak nem is Hungaricum.
Németországban, kisebb mértékben Ausztriában is tapasztalható, hogy ahol még létezik a vicinális, ott naponta 1-2 órás követéssel is megy a vonat, ahol megszűnt, ott a helyette indult buszok jóval ritkábban, jó esetben is általában csak hétfőtől szombatig, rosszabb esetben csak iskolai előadási napokon járnak.