"Egy ideig talán még sűrűn jár a busz, de az azt üzemeltető Haver & Sógor Bt. vagy Laza Volán Zrt. megunja, mert kevesli a dotációt és tojik a történetre. Leviszi a legminimálisabb szintre a szolgáltatást és lehető leghülyébb időbe teszi a buszokat"
Többször előjön itten a vasút melletti érvként, hogy „ha majd busz lesz, akkor nem lesz annyi járat, mint ma a vonatnál”, vagy „kezdetben lesz, de fokozatosan meg fog szűnni”. A mai MÁV-ot és volánokat ismerve szerintem nem alaptalan ez a félelem, (de még nem ok a szólóbézés vonalak fenntartására), viszont egyúttal annak beismerése is, hogy még annyi utas sincsen, hogy elfogadható időközönként egy buszt megtöltsenek.
Tehát azért kell fenntartani a vonatot (mert mi egyrészt azt szeretjük, ami ugye felelős döntéshozónak nem lehet érv), mert a vasút olyan, hogy járatja a bézét ott is, ahol alig van utas, mert állambácsi úgyis ad hozzá pénzt, a Volán meg olyan, hogy alaposan megnézi, hogy hány utasért indít buszt, és bizony ha alig van utas, akkor leállítja, amitől félünk. És mindezt úgy, hogy a vonat közlekedtetése drágább ilyen nagyságrendű forgalomhoz, mivel a vasút alapvetően a nagy utastömegek elszállításának eszköze. Hát nem abszurd helyzet?
Nem az lenne a normális, hogy azt mongja az állam, hogy oké, legyen mondjuk napi 8 járatpár, de azt olyan eszközzel, ami az adott útvonalon kisebb költséggel üzemeltethető?
A busz-vonat által nyújtott szolgáltatásbeli különbségről már rengeteg szó volt itten, kár tovább ragozni. Amiket írsz, azok létező hátrányok, de a falvak és a város központjához közelebbi vonalvezetés viszont óriási előny.
"lehető leghülyébb időbe teszi a buszokat"
Szerinted általában a vonatok vagy a buszok indulási időpontjai alkalmazkodnak jobban az utasok igényeihez (munkakezdés, iskolakezdés)?