seTTebello Creative Commons License 2006.11.12 0 0 16859


1) nem síncseréről beszéltem, hanem a pályára költésről, ami ezer más módon

 

Persze, akkor egy korszerű sínleerősítést.

 

(felügyelet, ágyazat, keresztaljak, síncsavarok) megvalósul, állandó személyi és dologi költséget jelent.

 

Felügyelet nincs, vagy ha van nem tud csinálni semmit, ágyazat hiányos, iszapos, keresztaljak korhadtak, elhasználódtak, síncsavar vagy van, vagy nincs, vagy tényleg tart valamit vagy nem.


2) a mellékvonalakra ritkán kerül új sín, ha sínszálcsere van.

 

Akkor miért kerül olyan sokba? Aranyból van? Mert az a helyzet, hogy ha megnézzük miből is áll az a drágának mondott fenntartás, akkor csak többévtizedes, raktárból előszedett, second-hand cuccokra tudtok hivatkozni.


Az már sok helyen nincs is.
De több helyen van, mint a busznál.

Ez tény és soha senki nem is tagadta. Ugyanilyen tény az is, hogy a busznál több, mint a személygépkocsinál és a szekérnél. De az a busz is érdekelne, amit a mellékvonali forgalom kiváltására vettek.

 

Az egyébként is pénzbe kerül, csak segélyként fogják felvenni.
Ez a kedvenc demagóg érvem.
Igen, megismertünk már egy csodálatos és működőképes rendszert már, ami a mindenkinek-munkát-állami-cégnél alapelven alapult. Ezzel kéne végleg leszámolni.

 

Jó dolog ez a hangulatkeltés a tények ismerete nélkül és más problémákat is idekeverve. Akkor nézzük sorban az adjunk munkát egymásnak elvnek a világon semmi köze nincs a szocializmushoz. A gazdasági válságokat,  a nagy gazdasági válságot is többek között ezzel az elvvel oldották meg. Ezért épültek víztározók, autópályák még akkor is, ha szinte semmi szükség nem volt rájuk. Ezt az elvet ma is alkalmazzák ott, ha gondok vannak a foglalkoztatottsággal, ezért ül Olaszországban az autópályakapunál a csóka és szedi a pénzt, holott rég bevezethettek volna egy elektronikus rendszert. Ezért van az USA - ban annyi biztonsági őr, ezért jár Németországban sok ember egyik átképzésról a másikra, de Japánról is hallottam, hogy értelmetlennek tűnő adminisztratív, kisegítő állások vannak. Szintén ezért van.


1. Keresnek majd más munkát. Ennyi ember nem fogja megbénítani a munkaerőpiacot. Egy közepes gyár az utcára rak ennyi embert, csak nem szerte az országban, hanem egy ponton.

 

Igen, de nem ott, ahol a mellékvonalak megszűnnek. Ott ugyanis már régen nincsenek közepes gyárak.


2. A MÁV nagy cég, ott a létszámstop + áthelyezés lehetőség.

 

Nyilván a Volán bérletet is fizeti a MÁV.


3. Ha nem megy, az szomorú. De a segély az államnak kevesebbe kerül, mint a fizetés + juttatások.

 

Nem kerül kevesebbe, a segélyezés csak a költségek egyik fele, később újabb költségek jelentkeznek ezek a munkaerő átképzésének, illetve újra legális munkába állításának költségei.

 

Persze ez annak rossz, akit kiraknak, mert nincs szükség a munkájára. Viszont akkor meg lehet kérdezni, hogy akit a tesco-ból rugtak ki, az miért nem kap teljes vasutasi fizetést?

Mert a Tesconál dolgozott és nem  vasútnál.


Vagy esetleg Md-t? Vagy egyéb mellékvonalon is használt kocsikat?

 

Milyen egyéb mellékvonalon használt kocsikat? Az Md - ket a jelenlegi járműállománnyal is ki lehetett volna váltani, mert nem volt olyan sok belőlük.

Ez a része duma, ezt pontosan tudjuk. Senki nem fog a pályára költeni. Ahol nem lesz forgalom, ott 1-2 éven belül szépen el fog fogyni.

 

Biztos nagy megtakarítást jelent majd az értékesíthető anyagok elfogyása.

A 80 mellékvonalból van jónéhány kérdéses, de a 28-ak esetében többnyire elég egyértelmű a helyzet szvsz.

 

Valahogy tényleg így van, de ennél azért pontosabban kellene tudni. Olyan dolgokat, hogy mi a célja az egésznek, mert úgy tűnik, hogy azért szűntetik meg a mellékvonalakat, mert jelenleg jó ötlet, ez pedig kevés.

Előzmény: vrobee (16839)