Szerintem meg az ordenáré hazugság, hogy az összes használhatatlan mellékvonalakat érdemes fenntartani. Ez kicseszés az ottlakóval, mert a pénz töredékéből sokkal jobb szolgáltatást kaphatna a 20-szal döcögő bézénél. És kicseszés mindenkivel, aki adót fizet, amit arra költenek, hogy vonatok 10%-os kihasználtsággal kolbászoljanak a szétrohadt pályán.
Tegyük föl, hogy igazad van. Azt azért nem fogod bedumálni, hogy a mellékvonalak egy része nem veszteséges, mint az állat. A világon szinte mindenütt bezárták már az ilyen fajsúlyú vonalakat. A volán is veszteséges, pedig sokkal kisebb a költsége. (Igaz, az üzemanyag után adózik - amit rögtön le is vonhatunk az üzemeltetési költségből, ha azt nézzük, az államnak mennyibe van...)
Lehet, hogy kicsit kevesebb a veszteség, mint a kimutatások szerint, a fővonalakon meg nagyobb. Tegyük fel.
Akkor megjelenik a veszteség a fővonalon. És? jó lenne már, ha minden költség ott jelenne meg, ahol keletkezik!
Akkor lehetne verni az asztalt a minisztériumban, és talán valaki el is hinné.
És akkor nem hagyna senki lerohasztani olyan vonalakat, amiknek semmi közük a veszteséghez.