Szerintem ezek most részletkérdések.. Előbb fő mítoszokkal kellene leszámolni és a dolgokat önmaga valójában nézni.
Csak egy példa:
pénzbe kerül a szolgálat egy kis állomáson? Igen.
Ma az elfogadott, hogy úgy nézzünk rá, mint bajra.
De, van ezer más szempont:
1. Lehet-e boltos a szolgálattevő?
Ellátmányt hoz a vonat. Akár mosógépet, téglát (!!) is, rendelésre. Postai szolgálat (kisposta helyett), gyógyszerrendelés (telefonon megrendeli, a kiszállítást végzik)
2. Ha van szolgálat az állomás tiszta, gondozott, BIZTONSÁGOS.
kerékpárároló, autóparkoló, P+R, jobb megoldás, mint a faluban "csak" 3 helyen megálló busz..
3. A vasutas ott lakik, alacsony bérköltség stb.
4. Forgalomtól függő jutalék.. nem filléres, hanem lényeges..
Ezzel helybe lenne a felmérés.. érdekelt legyen a vasút, hogy sok utast jól szállítson, legyen lobbiereje... azaz, kezdeményezhessem menetrendváltozást, a több utasért, szóljon a pályamesetnek, hogy Pistám, csináljáktok meg a lassújelet, mert ha nem nincs utas, nincs lóvé...