Csakhát az illetékeseknek hatástanulmányt és kutatást kellene végezni iylen ügyben, deháűt büdös a munka, nem egyszerűbb íróasztal mellett eldönteni, hogy zárjuk be?
Mi van akkor ha elvégeztették ezeket a munkákat?
Ki is jött az eredmény.
Az jött ki, hogy a pénzügyminiszter adjon öt-hat minisztériumi költségvetésnek megfelelő pénzt.
A pénzügyminiszter meg közölte, hogy: nincs annyi.
Most a 2007-2013-ra a 8000 milliárdból ( ha megkapja Mo??) kap a vasút 773 MdFt.-ot fővonalra és 160-at elővárosra.
Ez ugye 993 ami a teljes összeg 12%-a.
Ok.
Még több kell?
Jó.
Melyik területtől vegyék el, hogy átadják a mellékvonalaknak?
Ha pedig elveszik az oktatástól és átadják a mellékvonalaknak akkor az ott dolgozók tiltakoznak.
Ha az agráriumtól veszik el akkor azok tiltakoznak.
Ha a vállalkozásfejlesztéstől veszik el, akkor azok tiltakoznak.
Véleményem szerint van egy összeg évente, vagy hét évre egy összeg.
Azon mehet ( kell is menjen ) a vita, hogy ezt az összeget, hogyan használjuk fel.
A KözOp-ban leírt fejlesztésektől el lehet venni és átcsoportosítani a mellékvonalakra.
Ez - nehezen - de járható út.
Illetve lehet, hogy ilyenkor elvész az összeg.
Az érdekes vélemény ütköztetés lehet, hogy a KözOp egyik tételét ( melyiket??) szüntessük meg és az oda tervezett 50-100 milliárdot osszuk szét a mellékvonalak között.