"Az a baj, hogy akik a felelős döntést hozzák, az ilyen problémákat sosem érzik a saját bőrükön. Ha érdekeltek lennének, bizony lehetne jó menetrendet összehozni."
Ebben az az érdekes, hogy egyidőben dolgozik egy csoport a jó menetrenden, valamint egy másik csoport a "felelős döntéseken", azaz a politika által elvárt vonalmegszüntetésekhez gyártják az indoklást. Ez a második csoport tett nyáron egy kétségbeesett kísérletet arra, hogy az első csoport munkájának eredménye alól kihúzzák a szőnyeget, azaz hamarabb zárják be a vonalat, mint ahogy a jó menetrend hatása érvényesülni tudna.
A harc magyar módra dőlt el: miközben a második csoport "felelős döntései" parkolópályára lettek téve, az első csoport munkáját is sikerült annyira megpuhitani, hogy várható sikerei ne kerülhessenek látványos ellentmondásba a "felelős döntésekkel".
"Mert ha ez így megy, akkor tényleg nem lesz miről beszélni, mert nem lesz mellékvonal."
Nyugodj bele, éppen ez a cél.
"Az elcsepegtetett 40-70 %-os díjemelésről szóló hír, illetve ha ez tényleg megtörténik, csak még tovább romlik a helyzet. Nem biztos hogy több bevétele lesz a vasútnak."
Tudják ezt ők is. Bevétel helyett azonban lesz több indok a "felelős döntések"-hez.
"Éppen ezért kellene ésszerű menetrendeket összeállítani. De erre semmi törekvést nem látok, hogy próbáloznának, egyszerűen halálraítélik, mert az egyszerűbb."
Jó példa erre a néhány éve néhány dél-alföldi vonalon bevezetett napi három vonatpár, abból is 1-2 a leglehetetlenebb időpontban. Hogy ez mire volt jó?
"Aki pedig dönt, annak biztos volt már korábban is elképzelése egy-egy adott ügyről."
Igy van, a döntéselőkészítőkek az indoklás "előkészítése" maradt.
"Korábban (2-3 éve) 6:00-kor indult a Nyugatiból egy gyorsvonat, debrecenbe vagy Nyíregyházára"
Annak a gyorsvonatnak volt egy nagy bűne. Mindig tömve volt, és ez nagyon csípte a szemét az IC-t erőltető "szakembereknek". Van helyette IC, a dolog szépséghibája csak az, hogy a pótjegyet Te fizeted, nem aki erőltette. De még igy is örülhetsz, ha egyáltalán kapsz.