A Microcar Virgo egy nagyon jó kocsi, nekem ez tetszik a legjobban. Tágas a belső tere, kiváló futóműve, jó a rugózása, masszív a karosszériája, nem zörög, jó a váltója, könnyen szerelhető. Elég sok van belőle a piacon, de a drágább tipusok közé tartozik. A gyenge pontja a Lombardini motor, ha ebben japán motor lenne, akkor egyértelműen ez lenne a legjobb mopedautó. Van egy kevés vas alkatrész a futóműben és a motortartó segédvázban, ami hajlamos a rozsdásodásra, de nem túl nagy meló leszerelni, és utána szépen le lehet festeni.
Gyakori tipus a Ligier Ambra is, sokan hoznak be ilyet, mert könnyű eladni. A formája miatt népszerű, nekem műszakilag csalódás volt, de pl. a fiam nem hajlandó mással járni. Nagyon nehezen szerelhető ez a tipus, gyenge az alváza, igaz alumíniumból van ami nem rozsdásodik. Nagyon zörögnek benne a vékony akril karosszéria elemek, ha sokat mennek vele rossz úton szétrepedezik az egész. Kényelmetlenek az ülések, és a motorja is csak Lombardini. Egy nagyon jó tulajdonsága van, belefér egy normális aksi, és ezzel még télen is könnyen indul.
A Chatenet Media, Baroder felejtős, hiába a legszebb mopedautó, szétrohad az alja és kiszakad a futómű alóla. Esetleg a Stella jó lehet, bár annak is vas az alváza de legalább javítható,. A motorja Lombardini, a kaszni masszív poliészter, ha jó az ára és megkímélt a járgány nem rossz választás.
Kérdezted az Eradot is, most éppen van egy nekem is, amihez egy csereüzlet kapcsán jutottam hozzá. Egyébként biztosan nem vettem volna meg, de most hogy szerelgetem, úgy látom nem sokkal rosszabb mint a többi mopedautó. Olyan ez a járgány, mintha egy ezermester csinálta volna, kábelek futnak össze vissza a motortérben, alkatrészeek találomra elhelyezve ahol éppen volt hely, stb. Nekem nagyon nem tetszik a formája, de van aki meg szépnek tartja. Nagyon vékony az akril karosszériája, az alváza közönséges zártszelvény, motorja Lombardini. Nem nagy szám ez a kocsi, de ha jó a motorja ez is elmegy ugyanoda ahová a többi, és lényegesen olcsóbb az ára.
Ha rám halgatsz, akkor azt veszed amelyiket akarod:) Ha az Aixam 400-as formája nem ellenszenves, akkor az a legjobb vétel ár/érték szempontból, de a kocsivásárlásnál az érzelmeknek nagyobb szerep jut.
A legfontosabb szerintem, hogy minél fiatalabb, és minél kevesebb km-t futott (nem az óra szerint) kocsit vegyél. Töröttet, motorhibásat, rozsdás alvázút csak akkor vegyél, ha van kedved szerelni, és nagyon akciós az ára. A papírokra is figyelni kell, legyen kivonva a forgalomból a járgány, legyenek meg a pecsétek és a bélyegek a gépkönyvben. Fénymásolt gépkönyvet ne fogadj el.
Sötétben nem szabad kocsit venni, az alját is alaposan meg kell nézni. Feltétlenül próbáld ki a járgányt, legalább 60-at mindegyiknak menni kell. A fékek általában elég gyengék, de ez könnyen javítható, viszont ha nagyon kopott a féktárcsa az sokba kerül. Kormánymű ne akadjon, ne legyen nagy holtjátéka. Talpas csapszeg és a kerékcsapágyak ne kotyogjanak, a kerekek egy nyomon fussanak. Legjobb ha viszel magaddal valakit akinek jó füle van a motorokhoz, minden fémes kalamolás gyanús. Ha meleg a motor amikor ki akarod próbálni, az is gyanúra ad okot. Kartergáz nem lehet, a kipufogóból nem jöhetnek olajcseppek, de egy kis fekete füst hirtelen gázadásnál megengedett. Kék füst viszon a motor végét jelenti.
Kicsit lehúztam a Lombardini motort, annyira nem rossz az, nem kell tőle félni, csak van tőle sokkal jobb is. Viszont legalább olcsó hozzá az alkatrész, és sokkal csendesebb mint a japánok. Sőt egy jó bontott motort 75e ft-ért is kapsz.