Énnekem egyik fordítással sincs bajom, mert én nem vagyok biblikus, akik a szavakon lovagolni kényszerülnek.
Az írásom értelme pedig egyébként is kiderül, ha a tévedések meglátása esetén szándékosan be nem csukjuk a szemünket.
A királyság elképzelésében nem én bukok el, hanem azok, akik ahhoz ragaszkodnak. Ha az evangélisták ismerték volna a szocializmust, vagy a demokráciát, akkor Jézus most kormányfő lenne, és nem király. Palota helyett pedig Parlamentet képzelnének el királyi székek gyanánt.
De ki kell hogy ábrándítsalak, a királyság eszményét éppen úgy nem lehet használni Isten országára, mint a demokráciát, mivel mindkettő egy földi hatalom letéteményese, és mint ilyen eleve alkalmatlan egy testvéri társulás jellemzésére még szimbólikusan is. A hiba a gondolatmenetedben eleve ott van, hogy szolgaságban képzeled el Isten országát, szolgaság pedig nincsen hatalom nélkül. Pontosan ez volt Pál apostol hibája, hogy a szolgaság bevezetésével éppen úgy visszaállította a hatalom létjogosultságát, mintha eleve a fejedelemséget hirdette volna meg követelményként.
A természet állatai képesek meglenni a nélkül, hogy valaki felettük elrendelje hogy mit csináljanak. Az ember nem. Istent pedig az ember szabadságának bitorlójaként beállítani, az ember szabadságát pedig a Sátánnak tulajdonítani eleve ördögi mesterkedés. De én átlátok a kereszténységen és valójában csak arról van szó, hogy kifejezetten lusták a saját lábukra állni, és mindenre noszogatni kell őket, hogy megcsinálják. Enélkül már senkinek az életét sem képesek elképzelni.
Valójában Isten hatalmáról beszélgetni úgy hogy sem az Isten országát, sem az ő hatalmát nem ismeri egy keresztény oda vezet, hogy az egészet földi hatalmak mintájára képzeli el, csak mindent igazságosnak és jónak állít be. Pedig sem a szabadság, sem a gondolkodás korlátozása nem lehet igazságos vagy jó. Minden korlátozás mögött érdekek fognak támadni, és ez ellen semmilyen igazság vagy jóság nem tud megoldást nyújtani.
Az neked nem tűnik gyanúsnak, hogy amikor Jézus kijelenti, hogy nékem adatott minden hatalom mennyen és földön, akkor nem uralkodni küldte a tanítványait, hanem gyógyítani és szabadítani?