Az alátétek a motoron lévő variátor tárcsák között vannak (ha korábban nem vették ki). Le kell szerelni a tengely végén lévő anyát (30-as villáskulcs), utána le tudod húzni a röpsúlyokat takaró acél kúpot, kiveszed a röpsúlyokat, és lehúzod a tengelyről az alu tárcsát. Az alátétek a tengelyen vannak. Nem sok hely van a motortérben, az anyát nem is tudtam meglazítani a helyén, ezért én leszereltem a teljes variót a lendkerékről (4 csavar fogja, 16-os villáskulcs).
Mielőtt szétszednéd a variátort, nézd meg meddig megy fel a szíj a tárcsán, amikor teljes gázt adsz. Ha nem mászik fel teljesen a tárcsa széléig, akkor vagy bent vannak az alátétek, vagy rövid a szíj. A Te esetedben biztos nem lehet rövid a szíj, mert az enyém csak 750 mm hosszú, ehez képest a 830 mm még kicsit soknak is tűnik. A 830 mm a szíj belső vagy külső hossza? Ha túl hosszú a szíj az sem jó, mert akkor ugyan a motoron lévő tárcsán fel tud menni a max átmérőre, de akkor meg a váltón lévő tárcsán nem megy le a legkisebb átmérőig, ebben az esetben sem lehet a maximális áttételt elérni. Olyan mintha egy 5 sebességes autóban nem tudnál 3-nál fentebb váltani.
Ha a variátor geometriáját sikerül összehozni, akkor még el lehet játszani a röpsúlyokkal is. A gyári súlyok 135, 160 v. 190 grammosak, de ha kiesztergáltatod a közepét tudsz könnyebbet is csinálni. A JDM-nél szerintem nem érdemes megfurni a súlyokat, így is simán legyorsulja a fiam tuningolt Ambráját az erősebb motor miatt.
Fantasztikus ez a Yanmar motor, porig alázza a Lombardinit. Olyan mintha nem is lenne lefolytva 4kW-ra, sokkal dinamikusabb a Lombardinitől és a 400-as Kubotától is. Azon agyalok éppen, hogy hogyan lehetne a Microcarba beépíteni egy ilyen motort, mert egyébként ezt a kocsit is nagyon megkedveltem, masszív az utastere, semmi zörögés csörgés, tágas, kényelmes, és kiváló az útfekvése. A JDM-nek a formája nem tetszik, meg kicsit szűkös a beltere.
Milyen márkájú a variátor szíjad, hol vetted? Nálunk csak 10 mm magas ipari variátor szíjakat lehet kapni, pl. 800x30x10, v. 790x32x10.