takarito Creative Commons License 2006.11.09 0 0 3419

Ez nem így van. Amikor Izraelt kiválasztotta az Úr, nem azért választotta, mert minden népnél különb volt, sőt a körülötte való népnél keménynyakúbb, megátalkodottabb nemzet volt.

 

Pál "kiválasztása" mondom nem apostolságra történt. Bizonyságtételre lett elhívatva, el kell olvasni az aposotolok cselekedeteit. De ő magát apostolnak kente fel. Erről senki nem tehet rajta kívül. Sőt az egész megmaradt volna egy zűrös minden bajjal küszködő kisebb gyülekezetek szintjén, ha a zsinat nem tette volna be a leveleit a Bibliába mint az egyház hatalmának isteni igazolása.

 

Jézus nem olyan egyházat alapított, amely az ő tanítványait üldözte, máglyára vetette, börtönökbe záratta, és eretnekként száműzték és még ma is Pál nevében utasítják el tanításaira mutogatókat. Márpedig a Pál leveleivel fémjelzett Biblia ide vezetett.

 

Az idézett link problémás állításai.

1. királyságként képzeli el Isten országát, holott testvériség.

2. azt tételezi fel Lukács alapján, hogy csak a feltámadás után nyitotta meg a tanítványok elméjét az írások megértésére.Ez azt a gondolatot ülteti el, hogy addig balga és értetlen követőkkel vette magát körül Jézus, holott ez nem így van.

3. a szent lélek kitöltése után azt tételezi fel, hogy senki többé nem tud hibát elkövetni. holott az apostolok számtalan hibát követtek még el, erre bizonyítékokat találni a Bibliában.

4. A szent lélek kiáradását Jézus királynak és főpapnak való emeléseként kezeli, holott az a tanítványok vezetésére érkezett volna. Jézus nem célozta meg soha a királyi és a főpapi címet, azt mi emberek szeretnénk belőle csinálni. erőt és hatalmat csak az ember tud elképzelni királyi megnyilatkozás formájában.

5. tévesen állítja Pál elhivatását apostoli feladatra holott az igehely bizonyságtételről beszél

6. nem a zsidó nép alkalmatlansága miatt lett az evangélium a pogányoknak hirdetve, hanem Isten új szövetsége minden ember számára szóló üzenet volt eleve. Jézus csak a zsidók között kezdte hirdetni, ez nem azt jelenti, hogy ha a zsidók elfogadják, akkor ma nincs a pogányoknak evangélium.

7. tévesen állitja be Isten egyházát üdvösséget nyert emberek közösségeként, amikor kizárólag testvérek közösségéről volt szó. Az üdvösség hirdetése ugyanis hitre térítést jelent, a testvériség pedig életmódot. Az üdvösség ugyanis a testvériség megvalósulásával kezdődik, nem pedig annak elhitetésével.

8 abszolút hibás az egyházat látható és láthatatlan egyházra osztani. csak testvéri közösségben élő gyülekezetek lehetnek, amely nem osztható fel szervezethez csatlakozott vagy azon kívül élő hívőkre.

9. Teljesen rosszul építi fel egyház elképzelését Pál apostol nyomán az adventista oldal, mert a hierarchiát azonnal átvette is igazoltatja Pállal. (Fej-test elmélet)

stb, nincs is vége a hibáinak

 

Egy tipikusan rossz egyházi beállítású vallásos oldallal találkozunk, amely képtelen megszabadítani a keresztényt a Pál apostoli tévedésektől, mert maga sem látja azt.

Világosan látszik belőle annak igazolási szándéka, hogy az egyház hierarchikus, szervezett felépítésére isteni igazolást és eredetet akar bemutatni Pál leveleire való hivatkozásokon keresztül, és miközben folyamatosan az evangélimról, Jézus királyságáról, az egyház feladatairól és az üdvösségről beszél, teljesen kimarad maga az evangélium, a testvériségre, igazságosságra, békességre és bölcs (nem vallásos) életre vonatkozó tanítások felvetése. Hasonlóképpen kimarad annak tudományának vázolása, amely az igazságtalanságok és gonoszságok megszüntetéséhez, változáshoz vezető alapelvek lehetnek.

 

Előzmény: Ilona_ (3416)