twist Creative Commons License 2006.11.07 0 0 204

Forintocska!

1.) Mi lenne az a komoly csúsztatás? Miben érzékeled?

2.) Az általad leírt elemzést a M. kormányról összefoglalhatjuk úgy, hogy a nehéz körülmények között a kormány helytállt?

Mi ebben a különös?

Igen, én is tudom, hogy az Orbán kormány utolsó pár napjában még pénzt osztott a Széchenyi tervből, hogy fittnes bérletet vett a minisztérzumi dolgozóknak.

De hogy jön ide az Orbán kormány?

Te úgy érzed csak ez a két alternatíva van?

És ha csak ez a kettő, akkor mire mentség, hogy ők is?

Ugyanis még mielőtt ezt a kétes tisztaságú dolgot elkövették leváltottuk őket!

Amikor én azt mondom, hogy ez a kormány nem jó, nem mondom, hogy jobb volt Orbáné!

3.) //Nos, Meggyesi a választási igéretét be is tartotta. Amihez nem igazán van szokva a magyar politikai elit. Ez a pénz ott van a te zsebedben, a szomszédod és a többi ember zsebében. //

Tudom! Erre mondta Lendvai, hogy M. intézkedésével elértük az 1989-es életszinvonalat! Már ha a 10 ezer leggazdagabbat is beleszámítjuk az átlagba. Mert ha nem, akkor az 1978-as életszinvonalat!

Azt pedig érdemes lenne megvitatni, vajon a gazdaság, a kségvetés, az államháztartás van a társadalomért, vagy a társadalom van ezekért?

4.)  //A kolició alakította az alkotmányos jogok alapján a kormányt és neki volt joga visszahívni, ha nem találta megfelelőnek. És neki volt Alkotmányos joga hogy helyette mást válasszon. Nem az ellenzéknek.//

Medgyessyt nem hívták vissza! Lemondatták!

Tudod-e miért?   

Nem azért, mert becsapta az országot. Talán ebben egyetértünk.

5.) //Aztán jött a Gyurcsány.

Ő, autópályát épített, vagyis beruházott. Ez nem ablakon kidobott pénz, mint egy bunda, hanem megtérülő kiadás. Képzeld el, hogy egy betegnek nincsenek elég ere. Hogyan hajtasz végre egy vérátömlesztést, ha szüksége van rá? Nos egy ország gazdaságát sem lehet semmilyen módszerrel fellendíteni, ha nincs infrastruktúra//

 

Autópályát bizony! 2,5 milliárd/km. áron! Az EU-s beruházások duplájáért.

Pedig akkor már tudta, hogy igen nagy a baj!

Na jó utóbb kiderült, 1.3 mrd-ból is meg lehet építeni azt a pályát.

Csakhogy az Nemzeti Autópálya ZRT-nek hitelt köllött felvennie, amit most (2006. nyarán 480 milliárd, mostani kségvetés módosításnál 350 mrd.. = ebben az évben

830 mrd. Ft )  vállalt át a kségvetés!

Persze abban igazad van, hogy a fejlődéshez kell az infrastruktúra! 

Nem is sokallnám én azt a pénzt még kamataival együtt sem, ha mindegyiknek a végén lenne egy nagy termelő üzem! Csak hát az meg tervbe sincs véve!

Vagy Te tudsz ilyesmiről?

 

folyt köv. később