Carpy Creative Commons License 2006.11.07 0 0 16683
"Talán megoldás lenne, ha pl. az egyik mellékvonalat tisztességesen felújítanák, a vesztesége megszűnne, sőt, talán nyereséges is lenne"

Számoljunk, csak egy picit. Csak egy icipicit.
Legyen mondjuk az általad javasolt felújítás aktivált értéke 20 milliárd forint. Ez egy igen szolíd becslés, egy 80-100 km/h sebességű pályára. És akkor még a vonatok felújítását nem is számoltam. Csak pálya.
A felújítás után kb. 20 évig lehetne is tartani a sebességet. Magyarán egy évben 1 milliárdot kellene elszámolni, mint a pályafelújítás amortizációját.
Ezt kellene behozni a többletbevételből, tehát napi 3 millió forint többletbevétel kellene. Akkor még nem lenne nyereséges a vonal, hanem csak ugyanolyan veszteséges, mint ma.
A 3 misi töbletbevételhez az kell, hogy naponta 10.000 fővel többen utaznának a vonalon, mint ma.
Ez finoman szólva irreális.
Persze, lehet üzemi ktg. megtakarítás elérni a gyorsasággal, de ennek értéke elhanyagolható.

Előzmény: D55 (16660)