M41 2202 Creative Commons License 2006.11.04 0 0 16628
Részlet a Tisza Volán ZRt. Életképek (XIX. évfolyam 5. szám) A Tisza Volán ZRt. időszakos kiadványából (2006. október):

Beállt a forgalom a vásárhelyi gyorsjáratokon

"S mert a reggeli csúcs a legforgalmasabb, egy-egy járaton két-három busz is közlekedik, szinte 'sorba kötve'. Reggel 6:20 és 6:30 között Vásárhelyről tíz percen belül hét, 6:45 és 7:00 között pedig három autóbusz indul Szegedre. A megyeszékhelyről ugyanebben az időszakban kevesebb autóbuszt kell indítani. A trend délután megfordul, de akkor már kisebb a járatok terhelése. Míg a reggeli csúcsidőszak mindössze két és fél órás, a délutáni csúcs lényegesen hosszabb, mintegy 5-6 óra, és egyenletesebb a járatok utasforgalma is."


Ha a 9-10 főt szállító Bz-ről át lehet terelni az utasokat a "gazdaságosabban" üzemelő autóbuszokra, ez fordítva miért nem működik?

6:20 és 7:00 között a 10 busz közel 1000 utast szállít (ha buszonként 100 főt számolunk). Ez megegyezik közel 6 Usgyinak vagy egy 12 Bhv utasmennyiségének.

Gondolom a megoldás egy részről a 135-ös vonalon ütemes menetrend bevezetése lenne. Más részről a MÁV, a Volán és az SZKT együttműködése alapján közlekedési szövetség létrehozása lenne. Ez miért nem valósulhatott meg eddig?

A felvetett dolgokkal kapcsolatban szeretném, ha valaki felvilágosítana!