takarito
2006.11.03
|
|
0 0
3234
|
Nem világos annak erőltetése, hogy az irgalom foglalja magába az ítéletet, a bocsánat pedig a büntetést. Szerintem kizárja egyik a másikat, nem pedig betölti.
Másik dolog. Annak összetévesztése, hogy parancsolatokat kezeljünk törvényként. Nem beszélve arról, hogy maga a ne ölj parancsolat túl van határozva, eleve keresztül van húzva a törvényen keresztül, amikor parancsba adja, hogy öld meg. Vagy annak túlhaladása, hogy az Istentiszteletet, a magántulajdont és a család egységét szentesítsük, mint amiről a tízparancsolat parancsolatként szól. A tízparancsolatban az Istentisztelet elavult formájában Istent Úrként és nem Atyaként ismeri fel, a magántulajdon eleve megszünik egy közösségi tulajdonnal, a család szentségét pedig az együttélések szabadon választott formái váltják le, lényegében ahogyan a törvény büntetési és szabályozó elvei és eszközei felülvizsgálat alá esnek, azonképpen magának a tízparancsolatnak az elveiben is kifogásolni való merülnek fel.
Persze egyetemes a tízparancsolat annak, aki Istent Úrnak képzeli, a magántulajdont és a család szentségét kizárólagos elvként kezeli. Lehet nekik megkövezni a jeruzsálemi kommunákban élő keresztényeket.
|
Előzmény: mindenszentek (3233)
|
|