cápaFeri Creative Commons License 2006.11.01 0 0 4693

Georgh!

 

A hivatalos verziót sajnos nem tudom, de asszem téged nem is az érdekel, hogy mi az előírás. A gyakorlat viszont az, hogy ahol javíttatod az autót, ott a megbontás után egy polcra össterakják a lebontott alkatrészeket. Jön a kárfelbecslő a második (megbontás utáni) szemlére, végignézi a cuccokat, felírja azok állapotát. Itt dől el, mennyire jóindulatú. Aztán a kocsidat megjavítják, elviszed haza, az alkatrészek meg megmaradnak a műhelyben. Amíg az ügyed hivatalosan le nem zárul, a műhelyből a cuccot nem lehet eltávolítani (felhasználni, kidobni). Amikor vége az ügynek, akkor ezekkel a cuccokkal két dolog szokott történni. Vagy baratnak, havernak, ismerősnek olcsóért értékesíti a szervíz:-), vagy kidobják, esetleg felhasználják olyan autóhoz, amit ők javítanak, de mondjuk nem cascos és olcsóért kell a tulajnak cucc.

Általában ami használható, jó állapotban van, ahhoz ragaszkodnak a karosszériások, nehezen adják. Mindenképpen olyan helyen javíttasd, ahol van ismeretséged és jó a kapcsolatuk a kárfelvevőkkel is, mert így van esélyed arra, hogy ha egy alkatrész necces (csere v. nem csere) és látja  abecslő, hogy nagyon jóban vagy a műhelyfőnökkel, vagy valamelyik szakival ott, akkor az valszeg "cserés" lesz. Ráadásképp így meg tudod dumálni a szakikkal, hogy az ügy végén a megbeszélt alkatrészeket elvinnéd. Ha értetlen, akkor tudatosítani kell benne, hogy az a te tulajdonod. :-))

Állj! Most töltöttem fel az ablakmosót fagyállós lötyivel. Hogy érted azt, hogy a csomiajtóban lévő ablakmosó? Nem csak egy ablakmosó van az ötajtós lacsiban, az is a motortér elejében? Onnan megy az első és a hátsó mosó is nem? Keressek egy hátsót is, amibe szintén le kéne cserélni a lötyit?

Vagy te a fuvókára gondoltál? Az meg hogy sérült meg a tetőnél? :-))

Üdv!

Előzmény: georgbob (4692)