vámmentes Creative Commons License 2006.10.30 0 0 3148

Mulattat, amikor a bibliai példáim felett elsiklasz, s hajtogatod a magadét, mintha azok ott sem lennének. Pedig ott vannak, s

- vagy bőséggel cáfolnak Téged,

- vagy csupán azt mutatják, hogy a Te állításod nem egyezik a bibliáéval.

 

Sok esetben ez utóbbiig lehet csupán eljutni Veled, mert bátran vallod azt, hogy Mózes, vagy Hóseás, vagy éppen Péter, Pál, Jakab, János, Máté apostolok hol tévedtek, amikor ezt vagy azt írták, s Te látod Velük szemben az adott dolgot helyesen. Ezen hiteles emberekkel szemben a Te állításaid hitelessége csekély, s az örökkévalóságban az is fog maradni látásom szerint. Mert vagy ezeknek az embereknek lesz igazuk, vagy Te leszel hitelesebb hozzájuk képest Isten előtt. Vagy ezek az emberek képviselték hitelesen Isten igazságát és akaratát a földön, vagy Te. Ez a tétje az írásaidnak, hiszen az Úr megismert szava lesz a mércéje az igaz ítéletnek. Vagy Máté és pl. Márk hibázott Jézus szavainak, azaz az ítélet mércéjének (János 12,48.) egyes lejegyzéseinél, vagy Te forgatod el a magad vesztére az Úr Jézus beszédeit - is.

 

Majd meglátjuk.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nem én "ragaszkodom ehhez a személy-kérdéshez", hiszen Te szóltál én hozzám ezzel a témával kapcsolatban, amikor mi Ilonával erről beszélgettünk. Azóta én két dolgot tehetek:

1. Válaszolok Neked, ameddig értelmét látom. 

2. Megelégelem az értetlenségedet, s lelépek ismét a topikodból egy időre.

Egyelőre válaszolgatok. Persze tehetnék egy 3. dolgot is, elfogadnám a belátásodat, de annak egyelőre nem látom érdemi jelét, sokkal jobban meg vagy Te kötözve most a saját látásod kötelékével annál, hogy az engedjen most Téged belátni dolgokat. De tán kibogozódsz abból. Tán...

 

 

Arra úgy lájtosan kíváncsi lennék, hogy vajh melyik írásom melyik részéből vontál le olyan következtetést, hogy én Isten személyének a kérdését "valahogy úgy kezelem, mint ha ez valamilyen tulajdonságnak lenne..."? Hogy Te ezt honnan vetted?

Mert éppenséggel nem azt mondtam, hogy Isten személye valamiféle "tulajdonság" volna, hanem pont azt, hogy Isten személye nem egy tulajdonság, hanem magának Istennek a teljessége van benne a személyében.

 

 

És itt jön el az a pillanat, amikor Te figyelmen kívül hagysz bibliai példákat, amik már elhangzottak. Mert nem én "kezelem fordítva a dolgokat", hanem Te próbálod úgy láttatni, mintha Isten személyes oldalának mutatása csak amiatt lenne, hogy "az ember hallja, lássa és megértse." Azt mondod ezzel párhuzamosan Rólam, hogy "Istent...visszafelé úgy építem fel, mint az embert."

Hát közlöm Veled, hogy nem én "építem fel Istent visszafelé úgy, mint az embert", hanem Isten építette fel "úgy" az embert a saját képére és hasonlatosságára! A saját személyének képére és hasonlatosságára. Ezt bizonyítja az is, hogy az ember Jézus is az Atya személyének a képét és hasonlatosságát kapta meg. Sőt, Ő pontosan a mennybéli egykori sajátját kapta meg személyként!

 

Az szintén mulattat, amikor azt mondod, hogy "ez a személyéből részesedés nem szerepel a bibliában." Hát melyik leírt bibliai példám nincsen benne a bibliában?

 

Jaaa! Értem már!

 

Téged az zavar, hogy mivel Isten személyébe én beleértem a "világosságát, szeretetét, szellemét", s ezekből csak amiatt tudunk részesedni, mert Ő "személyként is meg tud nyilvánulni, hogy kapcsolat létesülhessen közötte és az ember között."

De jónapotkívánok, ezek az Ő személyének a részei, amiket egyébként sem tud és nem is akar másként közölni a világmindenségben, csak mint személy! Személyesen személyként maga közöl magából bármit is, vagy személyként személyesen küldöttein keresztül.

Személyként közölte az Ő dícsőségének a fényét Mózessel (mint írtam), személyként közölte a szellemét az emberiséggel pünkösdkor küldöttjén, a Szent Szellemen keresztül, a szeretetét pedig személyesen is, és pl. küldöttjein keresztül is, pl. a Fia megváltókénti elküldésekor!

Áruld már el Nekem, hogy miként lehetne ezeket másként közölni, mint személyként? Minden más szellemi lénnyel, személlyel is személyként kommunikál Isten (írjak néhány példát?)!

 

Isten tehát személy. A személyében benne van a teljessége, Ő egy egyedi és különleges személy. Vagy "több, mint személy"? Miben, mivel?

 

Semmiben és semmivel. Azzal azonos, ahogyan az ember is. Persze, ha valami "több"-et fel tudsz mutatni a bibliából, akkor azt írd le! De ott nem fogsz találni erre semmit, maximum a saját elmédben! De ha mégis, akkor írd már le bitte, hadd lássuk azt a "több"-et!

 

???

 

vm

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: takarito (3138)