Egyszerű a válasz, mindben ugyanaz az isteni személy van, de nem ugyanazzal a teljességgel, mint az Atya-Istenben, de a lényeg mindannyiukban benne van, mert az Atya-Isten lényege elsődlegesen a "szellem(e)" Jézus szerint (János 4,24.).
Így lesz az emberből is Isten Jézus szavai szerint, mert Isten beszédének befogadásával és megcselekvésével hordozni fog az Atya-Isten teljességéből egy részt, a legfontosabb részt, a szellemét, s azután, amellett egyre nagyobb részt. De az Atya-Isten teljességére nem jut el, ahogyan Jézusnál is nagyobb az Atya.
Emiatt mondta azt magáról Jézus, hogy az "Atya-Isten nálamnál nagyobb" (János 14,28.). Az Atya-Isten személyében van a teljes teljesség Istenből, mert Ő maga az Egy Isten, az Ő személyében található meg Isten személyéből az Egész.
Az Atya-Isten személyének tehát a lényegi része a "szelleme", de az is a személyén belül van, csakúgy, mint más részei (világosság, lelke, szellemi teste, a szeretet, az igazság, stb...). Ebből a személyből kap egyre nagyobb teljességet a hívő ember is, s változik Isten Fiaként isteni természet hordozójává és megjelenítőjévé. Így válik az emberből is a világnak világossága, az isteni szeretet, igazság, stb., megjelenítőjévé, ahogyan Isten maga is megjeleníti a személyének ezeket a részeit a világmindenségben.
Erről ír a biblia.
vm