Jób Istenről beszél, akinek valóban teikinthetik a személyét, de a későbbiekben nem a személyiségének mélységeit, hanem az Isten mélységeit, Isten arcát, fenségét, a Mindenható hatalmát vázolja.
Láttam a válaszod, de hogy mi minek a része, melyik rész van melyikben, az sokoldalúbb vizsgálatot érdemel, mint egy olyan kinyilatkoztatást, ahogyan azt te egyszerűen megtetted.
De rátérhetek annak a boncolgatására is.
Az embernek is van személyisége, lelke, szelleme, teste, arca, tagjai, mégis legmegfelelőbb hasonlat a személyiségre, hogy az EGO. Ezek szerintem az emberben sem egymás alá és fölé rendelt kapcsolatban állnak, hanem amikor az ember saját személyisége döntővé válik a gondolkodásában, akkor rendeli az összes többit az EGO-ja hatalma alá. Nem valószínű, hogy Istenről helyes képet alkotunk pusztán saját magunk kivetítéseként, én bőven megelégedtem volna azzal, hogy Istennek van személysége, aminthogy az embernek is van. De mivel a Biblia ezeknek az összetevő elemeknek alá és fölé rendelt viszonyáról nem tesz olyan jellegű kifejezést ahogyan azt említetted, nem tartom helyesnek arról kinyilatkoztatott egymásbafoglaltságképp meghatározni, ahogyan tetted.