takarito Creative Commons License 2006.10.27 0 0 3104

Jób Istenről beszél, akinek valóban teikinthetik a személyét, de a későbbiekben nem a személyiségének mélységeit, hanem az Isten mélységeit, Isten arcát, fenségét, a Mindenható hatalmát vázolja.

 

Láttam a válaszod, de hogy mi minek a része, melyik rész van melyikben,  az sokoldalúbb vizsgálatot érdemel, mint egy olyan kinyilatkoztatást, ahogyan azt te egyszerűen megtetted.

 

De rátérhetek annak a boncolgatására is.

Az embernek is van személyisége, lelke, szelleme, teste, arca, tagjai, mégis legmegfelelőbb hasonlat a személyiségre, hogy az EGO. Ezek szerintem az emberben sem egymás alá és fölé rendelt kapcsolatban állnak, hanem amikor az ember saját személyisége döntővé válik a gondolkodásában, akkor rendeli az összes többit az EGO-ja hatalma alá. Nem valószínű, hogy Istenről helyes képet alkotunk pusztán saját magunk kivetítéseként, én bőven megelégedtem volna azzal, hogy Istennek van személysége, aminthogy az embernek is van. De mivel a Biblia ezeknek az összetevő elemeknek alá és fölé rendelt viszonyáról nem tesz olyan jellegű kifejezést ahogyan azt említetted, nem tartom helyesnek arról kinyilatkoztatott egymásbafoglaltságképp meghatározni, ahogyan tetted.

 

 

 

 

 

Előzmény: vámmentes (3103)