takarito Creative Commons License 2006.10.27 0 0 3075

Nem azt mondtam, hogy ezek nem szereplnek a megadott helyeken, hanem azt, hogy ezek a hivatkozások az általad meghatározott feltételeket az adott helyeken nem szabják meg.

 

Tehát azt mondom, hogy a "közületek" szó nem feltételként hangzik el, hanem megszólításként.

 

Továbbá azt mondom, hogy a pogányokra való hivatkozás szintén nem a közös akarat teljesítésének feltételeként, hanem az egymás ellen elkövetett vétkek kezeléseként lett kijelentve.

 

Továbbá a Jézus nevének használatában a "mert" szó nem az előző mondatra, hanem a következő részmondatra vonatkozik, amelyben visszahivatkozással ezt meg is erősíti, hogy "ott" akkor Jézus is köztük van.

 

Hiába erősítgeted, hogy az Atyától mindent Jézus nevében kell kérni, amikor a kereszténység ezer ellenpéldája bizonyítja, hogy akkor sem kapják meg, még ha ezer alkalommal is helytállnak a megállapított feltételeidnek.

 

Nagyon fontos, hogy nem az általad megállapított feltételek teljesülése mellett adatnak meg a kérések teljesítései, hanem az Atyának irgalmától és igazságától függően. Semmi közük a te feltételeidhez.

 

A Jézus nevében való kérések pedig nem minden kérésre vonatkoznak, hanem a Jézus dolgainak elvégzéséhez szükséges igények felmerülésére.

 

Az Atyát pedig bárki bámire kérheti, mint a vámszedő, (ezért is hivatkoztam rá, mert Jézus maga is példaként említi) aki Jézust nem ismerve fordult őhozzá, és mégis megigazulva ment alá a házához. Az Atya minden esetben önmaga eldöntheti, teljesíti vagy nem teljesíti a hozzá forduló kéréseit. Ha nem akarja teljesíteni akkor a feje tetejére is állhat a hívő és mindenféle feltételeket elkezdhet követni, akkor sem lesz teljesítve. Ha pedig teljesíteni akarja, akkor azt még mielőtt kérné tőle elhatározza.

 

A Jézusi tanítványok azok nem hívők, hanem Jézus ismerői. Hívők azok a keresztények, akiknek semmi tapasztalatuk nincs Jézusról, vagy Istenről, azok hívők.

A könyörgés csak akkor értelemszerű imádkozás, hanem az Istennel konfliktusba keveredett ember megbánta cselekedeteit. Egyébként értelmetlen imádkozási forma.

A tanítványok sem állandó könyörgések közepette fordultak Jézushoz, vedd észre a normális kapcsolat jelentőségét.

 

A Jézus feltámadási utáni időre helyezni ezt az egy akarat témát eleve értelmetlen, hiszen bármikor megtehette ezt két ember. Ez a feltétel sem szerepel a közös akarat meghatározásához.

 

 

Előzmény: vámmentes (3070)