Te most viccelsz Velem azzal a kijelentéseddel, hogy a
"Ne legyen pogány,
közülük való legyen,
Jézus nevében legyen,
könyörögve kérjék,
higyjenek"
... nem szerepelnek a hivatkozott helyen, s ezeket csak én, VM kapcsolom össze a telejesítés feltételeként!"
Ez most valami vicc?
Mégegyszer az első idézet, amit Te tartalmilag eleve hiányosan idéztél:
"Ha pedig a te atyádfia vétkezik, menj el, dorgáld meg ... és ha a gyülekezetre sem hallgat, legyen előtted olyan, mint a pogány és mint a vámszedő,
Bizony mondom Néktek: amit megkötöttök a földön, a mennyben is kötve lészen; és amit megoldotok a földön, a mennyben is oldva lészen.
Ismét mondom Néktek, hogy ha ketten közületek egy akaraton lesznek a földön minden dolog felől, amit csak kérnek, megadja Nekik az én mennyei Atyám.
Mert ahol ketten vagy hárman egybegyűlnek az én nevemben, ott vagyok közöttük" (Máté 18,15-20.).
Magyarán:
- ha ... közületek ... kérnek - azaz a közületek itt van. A "közületek" a jézusi tanítványokat jelzi értelemszerűen, hiszen az 1. verstől fogva Nekik magyarázott Jézus! Feltétel nagyonis a "közületek", mert a mondat elején ott van a "ha" szó. Azaz csak akkor működik ez, "ha" a hiteles jézusi tanítványok "közül" kérik ezt. Azokat ki is zárja ezek közül a 15-17. versben, akikre az engedetlenségük miatt immár
- pogányokként kell tekinteni. - azaz a "pogányok" szó is itt van. Amiatt adja meg a kérésüket,
- mert ... az én nevemben gyűltek össze kérni, s így ott vagyok közöttük, s az Atya elé viszem megcselekedni a kérésüket. - azaz Jézus neve is ott van feltételként (azért mert!). Ennek alátámasztására írtam egy másik igét, a János 14,13-14-et, ami még jobban megvilágítja ezt. Te pedig ahelyett, hogy rájönnél arra, hogy az Atyától valóban mindent Jézus nevében kell kérni, úgy, ahogyan én leírtam, ehelyett még itt adod az értetlent. Mert Jézus szavai szerint "akármit kértek majd az én nevemben, megcselekszem azt...". Ez a lényeg, kérni az Ő nevében kell, erről szól tartalmilag már Máténál is. Direkt odaírtam a jánosi igehelyet is, ahhoz, hogy jobban megértsd, erre még adod itt az értetlent! Pedig biza ez feltétele annak, hogy Jézus megcselekedje a kérést.
- a hitre és a könyörgésre annyi igehely van még ezeken kívül, hogy egyszerűen nincsen Neked kedvem bizonygatni Neked külön, hiszen ezeket sem vetted észre a szövegben, pedig nagyonis feltételként vannak itt is, és más helyeken is ("ha", "mert", "tanítványok közül", azaz nem a "pogányok közül", stb...). Egyszerűen az, aki a jézusi tanítványok "közül" való az értelemszerűen hisz, hiszen krisztusi hívő. Értelemszerűen hívőként imádkozik, s könyörög, hiszen ezt adta elé szükséges cselekedetnek számos helyen az Úr (Máté 21,22, Márk 9,29., Márk 11,23-24., stb...).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Látható, hogy mindegyik érved dugába dőlt, s egyszerűen nem vagy hajlandó egy alaposabb, sima szövegértelmezésre. Mert bizony ezek a feltételek ott vannak nagyonis mind Máténál, mind a többi helyen.
Az pedig egyenesen megdöbbent, hogy ide kevered az imádkozó vámszedőt, aki Jézus szolgálatának beteljesedése előtt még értelemszerűen a régi módon kapott "Istentől meghallgatást"! Mert Jézus nevében "egy akarattal" kérni csak Jézus szolgálatának földi befejezése után kezdtek a tanítványok (egy-egy próbaidős kiküldetésüket leszámítva, pl. Lukács 10.), az előtt nem. Jézus is emiatt a földi szolgálata utáni időre vonatkozóan beszélt az Atya elé vitt kérésekről.
Ez van.
vm