vámmentes Creative Commons License 2006.10.26 0 0 3066

1. Nem, nem csak a mózesi törvényekre használja a biblia a "törvény" kifejezést.

 

A biblia számos törvényről ír, ezekre hoztram példát. Jóbnál az ég törvényeiről (én is csak ekként írtam erről az igéről), Ábrahámnál a Neki parancsolatokban, rendelésekben, megtartandókban adott törvényekről. Isten parancsolatai, rendelései, megtartandói pedig BIZONY tartalmilag ugyanúgy törvények, mint a mózesi törvények! Mert mindnek az az alapja, hogy az Úr szava és kijelentett igazsága van mind mögött, s az ember elfogadása arra, hogy azt teljesíteni fogja.

 

Emiatt a mózesi törvényt számos helyen csak így idézi a biblia:

- megtartandóim, parancsolataim, rendeléseim. Írjak tán néhány tucat igehelyet, vagy észreveszed a tartalmi azonosságot Te magad is?

 

Tehát a mózesi törvény tartalmilag szintén csak megtartandók, parancsolatok, rendelések. Azaz tartalmilag a megtartandók, parancsolatok, rendelések is törvények. Ugyanaz a büntetése a meg/be nem tartásuknak, mint a törvényeknek. Mózes előtt is így volt már, azaz az 1. Mózes 18,19. és 26,5. nem holmi "rosszul értelmezés" miatt ír "törvényt", hanem mert tartalmilag azok voltak az Ábrahámnak adott rendelkezések, parancsolatok, megtartandók is. Bizony!

 

Mózes és Ábrahám - ha látják az írásodat, s érveidet - most mekkorát nevethettek ezen a kijelentéseden a mennyben! Méghogy Mózes "rossz szóhasználattal" élt itt! Elképesztő dolgokat tagadsz annak érdekében, hogy megvédeni akard a saját kiferdített látásodat! Inkább hagyd sztem ezt az egész bibliára való hivatkozást, ha ennyire válogatsz benne, s a saját énedet ennyire tolod Mózessel és más hiteles emberekkel szemben!  

 

2. Jézus a beszédével bizony szintén parancsolatokat, új parancsolatokat, s az alapján hozandó új törvényességet, jogrendet, s ítélet-alapot hozott.

 

Az Ő igaz beszéde ugyanis az alapja az utolsó ítéletnek (János 12,48.). Ésaiás próféciája pedig bizony Jézusról szól, erről tanúskodik az, hogy

- a Máté evangélium egy az egyben idézi Jézusra vonatkozóan (12,18-21.),

- a népekkel szövetséget Ő kötött, a pogányoknak világosságul Ő lett, és sohasem az ószövetségi Izrael,

- a régiek Vele teltek be, s általa hirdettetett az új!

 

Ez nem Ésaiás kortársa tehát, hanem a mindezt (és a többi pontot is) megcselekvő Jézus Krisztus!

 

3. Isten bizony a népeket is törvénnyel fogja megítélni, s bizony nem a mózesi törvényekkel, hanem az igazság tökéletes törvényével. A zsidókat a mózesével, a töürvényen kívüli népeket pedig a lelkiismeret törvényével, azaz az önnön lelkiismeretük lesz maguknak a törvényük (Róma 2,12-15.). Erről szól a bizony a Zsolt. 9,9., de erről szól Jóel is (3,12.), s a népek ítéletéről maga Jézus is (Máté 25,32.).

 

4. Jézus bizony maga is Isten szolgája volt.

 

Máté 12,18. ezt írja Róla, Ő maga mondja a Sátánnak azt, hogy csak az Urat szabad szolgálni (Luk. 4,8.), Ő maga mondja azt, hogy nem szabad két Urat szolgálni, hanem csak az Istent (Luk. 16,13.), emberek felé is szolgált, de úgy, hogy Isten akaratát szolgálta (Máté 20,28.). A maga akaratából nem adta volna oda az életét váltságul sokakért!

 

5. Azt írod, hogy "...a törvény tartalmaz parancsolatot".

 

Jézus közli Veled, hogy az Ő beszédei is tartalmaznak parancsolatot, s azok parancsolatok. Ezen megállapításod alapján tehát Jézus beszédei törvények. Szerintem is törvények Jézus parancsolatként adott beszédei tartalmilag. 

 

6. Jézus CSAK akkor nem ítélt, amikor először itt volt. Azonban Ő fog ítélni, s az Ő beszédei alapján. Ő azt mondta magáról itt a földön, hogy "nem ítél senkit, de ha ítélek is én, az én ítéletem igaz." (János 8,16.) Ugyanerről szól az 5,30-ban is. Bizony Jézus ítélni fog, mégpedig igaz ítélettel, az Ő parancsolatai, beszéde, s annak megtartása alapján (János 12,48.). 

 

7. Kérded költői módon, hogy "honnan veszem azt, hogy Jézus semmit nem tett magától"?

 

Írtam már Neked korábban erre igehelyet, írok, hát újból:

 

"A Fiú semmit sem tehet önmagától..." (János 5,19.),

"Én semmit sem cselekedhetem magamtól;..." (5,30.).

 

Légyszíves olvasd alaposabban a korábbi írásaimat, s a bibliát is! Ideje ugyanis észrevenned, hogy ki is Jézus, s hogy mi az Ő példája!

 

8. Csak az lesz szabaddá, aki a Szent Szellem pártfogoltja, vígasztaltja. Aki olyan, mint egykor Jézus volt, aki szintén elmondhatta ezt magáról. Annak lesz a jézusi iga (mert iga az a megtartandó parancsolataival, megcselekedni szükséges cselekedeteivel!) könnyűvé és gyönyörűségessé.

 

Ez a szolgaság és a szabadság kapcsolata, ezt adta elénk Jézus. Könyörgésnek, böjtölésnek (Márk 9,29.), szentségnek, tisztaságnak (János 15,3.), a parancsolatai megtartásának (János 15,10.) szolgálatát, hogy a barátainak neveztessünk (János 15,15.), elnyerve a fiúságot és barátságot a szolgaság helyett, s az Atyával hozzá hasonló eggyé válást (János 14,10.)!

 

9. Az újszövetség is biza számos helyen ír "törvényről", olyan helyeken, aminek semmi köze sincsen sem Mózeshez, sem Izraelhez. Írtam ezekre példákat az előbb bőséggel (Máté 24,12.; 2. Péter 2,15.; 1. János 3,4., stb...).

 

Nincsen "kibérelve" Mózes számára a "törvény" szó a bibliában.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Csak magad alatt vágod a fát, ha további értetlenkedéseket művelsz e téma kapcsán. Annyi igehely van még ugyanis erről a témáról, hogy döbbenetes. Mind azt mutatja, hogy

 

- Jézus Isten szolgája volt,

- Ésaiás róla beszél a 42. fejezetben,

- a "törvény" szó nincsen "kibérelve" Mózes számára az igében,

- az Isten felé való szolgálatból jön létre a hívő szabadsága. Azt megkerülni nem tudja az ember,

- az Atya akarata a mérvadó a földön, s az azzal összhangban lévő kéréseket adja meg, ahogyan Jézus esetében is így volt, stb...   

 

Ez van. Bizony!

 

vm

Előzmény: takarito (3063)