"Ha nem 3 hanem 4 vagy esetleg 5 átszállással megvalósítható, akkor igenis mint lehetőséget érdemes vizsgálni."Mint ahogy a feladatban másképp fogalmazva, de ez volt: előbb vizsgáljuk meg, biztosítható-e ez és ha nem (akár szervezési, akár gazdasági okból), akkor nézzük meg többre.
A kérdés további kérdéseket is felvet:
* Tudunk-e minden településen megfelelő munkahelyeket biztosítani? (Eddig úgy tűnt nem.)
* Tudunk-e minden településen olyan mobilitást teremteni, amely elfogadható időtartamon belül és minőségben megfelelő munkahelyekhez való eljutást biztosít? (Napi másfél óra, vagy több, átszállásokkal tarkított ingázás egy ekkora országban véleményem szerint már nem fogadható el.)
* Célunk-e a települések egy részének "megszűntetése"? (Itt arról az esetről van szó, amikor a természetes folyamatokra "rásegítenek".)
Ez a hivatásforgalom része a kérdésnek. Mivel _vasúti_ mellékvonalakról beszélünk, a fentiekkel még nem zárul le a kérdés, megvizsgálható még az idegenforgalmi érték (amennyiben van). Az ezekhez való eljutást is biztosítani kell, tehát a hálózati kapcsolat ezekhez is szükséges.
/a/