Itt Nógrádban a visszamávosításról két dolgot mondtak:
- a nógrád vidéki regionális vasút ugyanolyan veszeséggel működött önállóan mint MÁV-os korában. Másfél milliárd forint veszteség 180 kilométeren évente.
- a MÁV nem adott igazi önállóságot.
A két állítás részben ellentmond egymásnak. Mi civilek ebben - adatok híján - állást nem tudunk foglalni úgy, hogy az közel igaz legyen.
Azt mondják a helyi vasutasok, hogy nőtt az utánfizetési bevétel, de nőttek a költségek is.
Regionális vasutat mindegy ki üzemelteti, megye, régió, állam, MÁV, a veszteséget ki kell fizetnie.
A helyi vasutasok azt mondják, hogy lehetne olcsóbban csinálni mint a MÁV, de lényegesen olcsóbban nem. Segítene viszont ha eltörölnék a pályahasználati díjat, és az állami veszteségként a pályavasútnál jelenne meg. Akkor szerintük már csak fele ekkora lenne a mínusz.