Újabb vasútvonalak a leépítési listán?
2006. október 24. 06:43
A MÁV visszaszervezné rendszerébe a jelenleg önálló elszámolási egységként és kísérleti jelleggel működtetett nógrádi és vésztői vasutakat
Visszaszervezné a MÁV Zrt. rendszerébe a társaság vezetése a jelenleg önálló elszámolási egységként és kísérleti jelleggel működtetett nógrádi és vésztői vasutakat - tudta meg a Magyar Nemzet.
A Balassagyarmat-Ipolytarnóc, Diósjenő-Romhány, Vésztő-Körösnagyharsány és Murony-Békés közötti vonalak üzemeltetését egy 2004 elején hozott kormányhatározat rögzíti. Az önálló elszámolási egységként működtetett térségi vasutak ugyanis szakmai alapot szolgálhatnának az alacsony forgalmú mellékvonalak további üzemeltetéséhez, melyek egyébként az adott régiók közlekedési és gazdasági rendszerébe illeszkednének. A modellkísérlet eredménye 20-25 regionális vasút kialakításához nyújthatna támpontot.
A napilap szerint a MÁV lépése azért is különös, mert az elszámolási önállóságot még azelőtt megszüntetnék, hogy kiderülne: regionális szinten a jelenleginél hatékonyabban működtethető a térségi vasút. A Nemzet értesülései szerint az eredmény-kimutatás alapján az idei első hat-, illetve nyolchavi tervekhez képest emelkedhet a bevétel, és csökkenthetők a veszteségek. Az újság arról is ír, hogy a gazdasági tárca 81 vasúti vonal gazdaságosságát vizsgálja, ami összességében 3377 kilométer vasútvonalat jelent, itt vélhetően megszüntetnék a személyforgalmat. Kóka János gazdasági miniszter júliusban még arról beszélt, hogy 28 vonalon szüneteltetnék a közlekedést.
Küldje tovább
hirado.hu
http://www.hirado.hu/cikk.php?id=157330
Lassan ha így haladunk, akkor http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9101631&la=60348393 ebben a topikban fognak folytatódni a viták, de nagyon remélem , hogy nem.
3377 km az már elég gáz!!