Üdv!
Azt olvastam a Bencsik Lovas Mezei: Mozdonyvezetők üzemeltetési zsebkönyvében , hogy a vasút gördülési ellenállása 1/4-e vagy 1/3 a a közúténak.
Ha energiaegyenlegre megnéznénk, akár egy fizikapéldában, nem lehet, hogy arra a következtetésre jutnánk, hogy enegriafelhasználás szempontjából igenis hasznos a vasút működése?
Buszsáv pazarlásnak tűnik, részben mert az autósoktól venne el sávot, részben, mert a belvárosok most is zsúfoltak és kapacitáshiányt okozna, most a jelenlegi belvárosi buszállomások csúcsidőben nagyon telítettek, se tároló, se indító kocsiállás nincs elég elég sok pályaudvaron káosz van, balesetveszélyes.
Buszöblöket ha megnézzük, akkor olajfoláysnyomok, meg a megnyomott vályús burkolat miatt ki lehet jelenteni egy kamionnal is vetekszik egy álló utasokkal zsúfolt busz, és annyi kárt okoz kb.
Én a villamos enegria még szélesebb körű alkalmazását, illetve akkumlátoros üzemet (most már előrehaladott az üzemanyagcellás akkumlátor fejlesztése) látnék szívesen a nem villamosított vonalakon.
Talán beleférna a magas vonatójármű árakba is az akkumlátorok ára, jobban mint egy hétköznapi gépkocsi vagy busz esetében.