f_k Creative Commons License 2006.10.24 0 0 16472

Üdv!

 

Azt olvastam a Bencsik Lovas Mezei: Mozdonyvezetők üzemeltetési zsebkönyvében , hogy a vasút gördülési ellenállása 1/4-e vagy 1/3 a a közúténak.

 

Ha energiaegyenlegre megnéznénk, akár egy fizikapéldában, nem lehet, hogy arra a következtetésre jutnánk, hogy enegriafelhasználás szempontjából igenis hasznos a vasút működése?

 

Buszsáv pazarlásnak tűnik, részben mert az autósoktól venne el sávot, részben, mert a belvárosok most is zsúfoltak és kapacitáshiányt okozna, most a jelenlegi belvárosi buszállomások csúcsidőben nagyon telítettek, se tároló, se indító kocsiállás nincs elég elég sok pályaudvaron káosz van, balesetveszélyes.

 

Buszöblöket ha megnézzük, akkor olajfoláysnyomok, meg a megnyomott vályús burkolat miatt ki lehet jelenteni egy kamionnal is vetekszik egy álló utasokkal zsúfolt busz, és annyi kárt okoz kb.

 

Én a villamos enegria még szélesebb körű alkalmazását, illetve akkumlátoros üzemet (most már előrehaladott az üzemanyagcellás akkumlátor fejlesztése) látnék szívesen a nem villamosított vonalakon.

 

Talán beleférna a magas vonatójármű árakba is az akkumlátorok ára, jobban mint egy hétköznapi gépkocsi vagy busz esetében.

 

 

 

 

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (16465)