orangutan Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16443

Licitálhatunk itt egymásra, hogy kinek hosszabb a sikerült nagyobb késést átélnie buszon/vonaton*, az a baj, hogy mindenképpen szubjektív lesz. Nincs a kezünkben megbízható statisztika, vö. miért 14 percet késik az IC, és még véletlenül sem 16-ot - biztos lesz a Volánnál is valami ehhez mérhető turpisság. Ennek hiányában pedig a személyes élményeinkre hagyatkozhatunk, ami sok mindennek nevezhető, de reprezentatívnak nem.

 

Ugyanígy el lehet vitatkozgatni azon, hogy melyik közlekedési eszköz mennyire kényelmes - Te a buszon leszel rosszul, nekem tökmindegy csak guruljon, de ismerek olyant, akinek akkor kell bekészíteni a zacskót, ha menetiránynak háttal kap helyet, amire lássuk be, hogy nagyobb az esély vonaton, mint buszon.

 

A falutól messze fekvő vasútállomással szembeállíthatjuk a zsákfalvakba bekóválygó buszt - erről mondjuk be lehetne gyűjteni az adatokat, sz.i.b. távolsága a v.á.-tól kontra menetidők.

 

A konkrét kérdésedre válaszolva: ha benézel a 100-120-as vonalak topicba, hát ott is úgy néz ki, hogy szinte mindennap "dugó" van, a lehető legváltozatosabb okokból késnek a vonatok nap mint nap, éppen csak a napfolttevékenység nem szerepelt a zavaró tényezők között. Eddig. Igaz, az nem mellékvonal, habár a vicinális eredeti definíciójába talán bele is férne.

 

* Az én rekordom 11 óra késés vonattal 190 km-en, igaz, akkor a busz vsz. el sem indult. Ezt meg leginkább egyik cégnek sem írnám a számlájára, én voltam a hülye, hogy akkora hófúvásban elindultam (1987 január). Mentségemre legyen mondva, hogy egy napi hideg élelemmel készültem:)

 

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (16442)