Macskapecér Creative Commons License 2006.10.20 0 0 2241
Szia!

Szerintem a Slime (slájm :-) nevű zöld trutyira gondolsz, én először valamikor 3-4 éve találkoztam vele Milánóban, a motorkiállításon. Asszem angol gyártmány. Nekem akkor az jött le a bemutatóból, hogy folyékony marad a cucc a gumi belsejében, mert pont az a működésének a lényege, hogy amikor kilyukad a gumi, akkor a kerékben lévő nyomás egyből bepréseli a lyukba, és eltömíti vele a lyukat. Árulták külön belsős és belső nélküli gumikhoz is.
Egyébként a honlapjukon (www.slime.com) ott olvasható, hogy ha 100 km/óra felett használod a járművet, akkor csak javítóként ajánlott használni a slájmot, mert vibrációt okozhat, vagyis elrontja a kerék egyensúlyát.

Ha teljesen fel akarnék készülni egy defektre, akkor vinnék magammal defektspray-t, defektjavítót, meg néhány önmetsző csavart is a pumpa mellé. Egyszer egy szaktárs eljött egy túrára minta nélküli gumival, csomagokkal, asszonnyal. Várható volt, hogy nem bírja sokáig a gumi, úgyhogy valahol Európa közepén, egy hegyi úton, amikor már a szövet is kilátszott, a gumi megrepedt hosszában. Előkaptam a spray-t, belenyomtuk, de orrán-száján jött, úgyhogy az egyik srác elszaladt és kerített egy facsavart. Beletekerték a fiúk a repedés közepébe, és miután már nem folyt belőle a spray, felfújtuk biciklipumpával. Még a nyomást is sikerült belőni, mert volt nálam nyomásmérő is. :-) Ezt mindig hurcolom egy kulcstartónyi kis cucc, nagyon praktikus.

Szóval szerintem az adott pillanatban szinte mindegy, hogy mivel javítod meg, az eset után a srác útja is a gumishoz vezetett, hogy vegyen magának másfélszer annyiért egy új gumit, mint itthon. Ismerek olyat, aki egy 230 kilós ezres túraenduróra használt, javított gumit megvesz és vígan közlekedik vele, kamikáze módjára. Nem mondom, az ember mellényzsebében nem túl gyakran parkol egy guminyi összeg, de azért ezt nem kockáztatnám.

A beleöntős cuccokról az a véleményem, hogy ha szétterül a gumi belső felén, és terülés után még bele tud préselődni a lyukba, akkor folyékonynak kell lennie. Viszont ha folyékony, akkor össze is tud gyűlni a gumi alsó részében, ha áll a motor. Nekem pedig sajna előfordul, hogy hetekig ácsorog a kicsike.

A szálak sérülése szerintem elkerülhetetlen, tekintve, hogy igen sűrű szövésű, szálirányukat tekintve átlósan egymásra fektetett fémszövetek vannak a gumi futófelületében.

Körte
Előzmény: soka63 (2229)