Ez van, amikor egyszerűen összehalmoznak igehelyeket, és azok megértése nélkül akarnak egy írástudó által szorgalmazott elméletet igazolni.
Most nem feltétlenül mennék végig minden soron amiket idéztél, inkább a lényegre próbálok rávilágítani.
Volt aktualitása Isten szolgálatának egész addig, míg az új szövetség meg nem jelenik a színen, Jézus tanításának a garantálásával. Amiről ő beszél az pedig mester-tanítvány vagy atya-fia kapcsolat, helye nincs benne az úr-szolga kaocsolatnak. Azt mondjuk nem értem, hogy az ezekre vonatkozó jóval számottevőbb igehelyeket miért helyezted figyelmen kívül az idézgetéseidben?
Lehet szolgálatban elképzelni a kapcsolat elején a viszonyt Istennel vagy Jézussal, de ő ebből ki akar rángatni. Ezért utal Jézus arra, hogy ha valaki őt szolgálni akarja, akkor őt kövesse, vagyis ne a szolgája, hanem a tanítványa legyen.
Célja az ember szabadsága és nem a saját szolgájává tétele. Vajon el tudsz képzelni munka vállalást anélkül, hogy a munka adójának a szolgájává lennél?
A Sátánnal való párbeszéd hasonlóképpen arról szól, hogy Jézus nem akar a Sátán hatalma alatt tevékenykedni. Az Istennek való szolgálat ideje azonban az ószövetség idejének megszűntével lejárt. Miután (a Sátán kísértései után) elkezdte az evangéliumot hirdetni már nem volt érvényes az ószövetség szolgálatának a szellemisége. Új idők következnek. A szolgaság elmélete mind máig csak azoknak az írástudóknak az eszköze, akik maguk is ebből a szolgálatból igyekeznek megélni. De ők nem az evangéliumot hirdetik, csak arról beszélnek, ők a szolgaságot hirdetik.
Jézus bárkivel, aki a vele való kapcsolatot szolgai alávetésben kezdte, annak felemelésével azonnal változtatott rajta. Jézus mindenkivel emberként és nem szolgaként beszélt. Sőt ha megértetted volna, akkor egész tevékenysége az emberek szolgálatát jelentette, őket gyógyította meg, őket szabadította meg, őket világosította fel, minden lépése nem az Isten szolgálatát, hanem az emberek szolgálatát jelentette. Ezt jelenti az, amikor arról beszél, hogy nem azért jött, hogy neki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon. De nem az Istenről beszél itt, hanem az emberekről, erre nbizonyíték a szövegkörnyzete, amikor példáját magyarázva kijelenti, hogy ti is így szolgáljatok egymásnak nem az Istennek. Az pedig csak hab a tortán, hogy ez Isten akarata. Neki nincs szüksége szolgákra, hiszen ott vannak az angyalai, akik ezt elvégzik. De mi emberek vagyunk és nem angyalok a mi dolgunk az, hogy szabadságban és szeretetben, Istennel és emberekkel meg tudjunk élni. Ennek legnagyobb megrontói azok az írástudók, akik a Mózes által megalapozott szolgai életet megpróbálják átmenteni az újszövetségbe, hogy ez által leuralhassák vagy akár kihasználhassák felvilágosítatlan híveiket.
Az asszonyok ideiglenes szolgálatát pedig ne állítsd be a tanítványi viszony cáfolatának, vagy a tanítványi viszony asszonyos szolgálattá változtatásával.
A "meg van írva" idézgetés már régen elavult módszer, hiszen maga a Biblia is tartalmaz tévedéseket és pontatlanságokat. Pont ezekre akarsz hivatkozni, amikor az igazság ellen harcolsz? Ha nem tudnád az írásnál van fontosabb dolog, az pedig az igazság, azért a "meg van írva" hivatkozás csak olyan körülmények között volt helyes, amíg a döntés Mózes törvényei alapján született, annak alapján is kellett, hiszen szerződés volt rá. Akkor természetesen az volt a kérdés, hogy meg van-e írva. De mára már a világosságban járásé a döntő szó, a szellemi életé, a gondolkodásé, a megértésé, hogy az igazság és hamisság közötti különbséget az élet alapján lehessen határozottan megítélni. Most már nem törvényeket sértünk, hanem emberi életeket és lelkeket. Abban pedig felismerni az ártó és segítő szándékokat nem lehet annak megértése nélkül.