f_k Creative Commons License 2006.10.17 0 0 16296

Olvastam valahol

 

A Volán vállalatok eladásához növeli piaci értéküket, ha megszünnek a vasútvonalak.

 

/Olyan mint a tőzsdén egy jó hír, lehet , hogy a piaci értékénél többet jelent, többet nyom a latban/

 

Párhuzamosságok felszámolása, furcsa gondolat, de ebbe a problémakörbe beleillik.

 

Végső soron a mobiltelefon, áram stb.  szolgálatókhoz hasonlatosan eljutunk oda, hogy most  el kell adni valamit, ehhez előbb meg kell növelni a piaci értéküket, aztán meg hasonlatosan a felsorolt más szolgálatásokhoz a fogyasztók fizethetik a hasznot is.

 

Eddig 15% os ÁFA volt, ma 20% ezen felül lesz még a profit miatti áremelkedés ami egy öngerjesztő leépülő folyatot indít el. /fizetőképes kereslet korlátozott/

 

Majd ahogy a vasút kapcsán mondják most az önkormányzatnak úgy a busz esetén is fogják mondani:

 

Fizessek az önkormányzat, a közszolgálatásért, ha járatot akarak.

 

Ez ismerve a helyhatóságok anyagi kilátásait nem sok jóra fog vezetni.

 

Van egy érdekes példa: a 118-119 kisvasuttal párhuzamosan van egy buszos vállalkozás ami nagyon egyszerű módot talált

 

Ha nem termel elég hasznot a buszozás, akkor 90% os jegyeket számol el, a megállóban a piros lámpánál nyomtat, és ez után a költségvetési támogatást megigényli.

 

Ma már koncessziós alapon  Budapest és Nyíregyháza között próbálkoznak, új buszokat vettek abból  sok jogalap nélkül elszámolt 90% os ból.

 

Kérdés:

 

Így is szabad a közszolgálatás bevétellel nem fedezett költségét vagy profitját megszerezni?

 

 

Lényeg továbbra is a profiton lesz a jövőben.

Előzmény: Carpy (16293)