Olvastam valahol
A Volán vállalatok eladásához növeli piaci értéküket, ha megszünnek a vasútvonalak.
/Olyan mint a tőzsdén egy jó hír, lehet , hogy a piaci értékénél többet jelent, többet nyom a latban/
Párhuzamosságok felszámolása, furcsa gondolat, de ebbe a problémakörbe beleillik.
Végső soron a mobiltelefon, áram stb. szolgálatókhoz hasonlatosan eljutunk oda, hogy most el kell adni valamit, ehhez előbb meg kell növelni a piaci értéküket, aztán meg hasonlatosan a felsorolt más szolgálatásokhoz a fogyasztók fizethetik a hasznot is.
Eddig 15% os ÁFA volt, ma 20% ezen felül lesz még a profit miatti áremelkedés ami egy öngerjesztő leépülő folyatot indít el. /fizetőképes kereslet korlátozott/
Majd ahogy a vasút kapcsán mondják most az önkormányzatnak úgy a busz esetén is fogják mondani:
Fizessek az önkormányzat, a közszolgálatásért, ha járatot akarak.
Ez ismerve a helyhatóságok anyagi kilátásait nem sok jóra fog vezetni.
Van egy érdekes példa: a 118-119 kisvasuttal párhuzamosan van egy buszos vállalkozás ami nagyon egyszerű módot talált
Ha nem termel elég hasznot a buszozás, akkor 90% os jegyeket számol el, a megállóban a piros lámpánál nyomtat, és ez után a költségvetési támogatást megigényli.
Ma már koncessziós alapon Budapest és Nyíregyháza között próbálkoznak, új buszokat vettek abból sok jogalap nélkül elszámolt 90% os ból.
Kérdés:
Így is szabad a közszolgálatás bevétellel nem fedezett költségét vagy profitját megszerezni?
Lényeg továbbra is a profiton lesz a jövőben.