Nem minden vasútállomás van 2-3 kilométerre, és 30-40 percre.
Ez megint általánosítás.
Bélapátfalva cementgyárnál a busz is megáll, és 700 méterre van a központtól.
Mónosbélen van két buszmegálló, de az egyik a vasútállomás melett van a másik 600 métere.
Szarvaskőben Almáron 100-200 méter a táv, nem 2-3 kilométer.
Eger színház, és Eger vásátállomás a buszok kilométermutatója szerint 900 méter.
Ma a busz csak a gyakrabb közlekedéssel és a közvetlen viszonylatokkal van jobb helyezetben átmenetileg.
De ez se lesz mindig így
Épp beszélgetem egy Volánossal
Következő elképzelései vannak:
98 Ft os (ő így emlékezett rosszul) helyett 400-500 Ft os legalacsonyabb tarifa, Ny-Európai árszinten.
Buszpark felesleges példányainak eladása (megkérdeztem ha felemelik a jegyárat, és csökken az utaszám mi lesz, nos erre ez volt a válasz)
Mindenáron profitot termelni lehetőleg minnél többet.
Menetrend csak üzemi problémák megoldása nem a valós utazási igény kielégítése.
Lényeg a Profiton van
Ha a busztársaság feleannyi járattal a mostanihoz képest 10-20-30% profitot is el tud érni akkor nem lesz érdekes se a zsúfoltság se más szempont.
Egy a cél a Profit.
Ehhez előbb kinyírják a mellékvonalakat, hogy kizárólagos monopolcég legyenek, aki azt csinál amit akar a területen nem lesz másik szolgáltató akihez menekülhet az utas.
Szó szerint idéztem az illetőt, nagyon rossz dolgot jelent amit mondott a közforgalmú közlekedés jövőjére nézve.