Alapvetően igazad van, DE !
A Jogi bizottságnak csak akkor van értelme, ha dolgozik is. Érdemi szerepe csak akkor lehet, ha jogvégzett és gyakorlott jogászok ülnek benne. A helyi jogszabályok megalkotásánál éppen e két hiányosság miatt szokás inkább a jegyző és a a hivatal jogászait igénybevenni. Már ahol ezt így végig gondolják. Egyébként pedig a helyi jogszabályok előkészítésénél a kérdéses szakterület szakbizottságai dolgoznak, s ebbe a munkába bármelyik képviselő beszállhat.
A gyakorlat a legtöbb önkormányzatnál az, hogy jogi bizottsági üléseken kellemesen elvitatkoznak azon, hogy - képletesen szólva - hogyan kell az i-re pontot tenni, míg felsőbb jogszabály rendelkezik arról, hogy az i-n eleve pont van. És senkinek sem jut eszébe elővenni egy jogtárat.
Tisztelet azon kevés kivételnek, ahol nem ez történik.
Ha a jogi bizottságnak egyéb tetemes feladata is lenne (pl. ügyrendi (!?)), az más :)