Kedves RIKA424!
A magyar pályás szabványok mintegy 50 %-os túlbiztosítással vannak elkészítve.
Ez azt jelenti, hogy egy 40-es pályán simán lehet 60-nal közlekedni, úgy, hogy se a járműnek, se az utasoknak semmi bajuk nem lesz.
Nézd meg a szlovák vasutakat: ahol mi 40-nel megyünk, ottők 60-nal, ahol mi 60-nal, ott ők 80-nal. Pályahiba okozta baleset mégsincs több a szlovákoknál, mint nálunk.
Énnekem egyébként is az a véleményem, hogy egy főpályamesternek joga van fölülbírálni egy mérővonat eredményeit.
Ha mégis pályahiba miatti baleset történne, őt vennének elő, nem a mérővonat vezetőjét.
Egyébként inkább siralmas, mint nevetséges dolog ez: a német vasútnál azon vitatkoznak, hogy 80 vagy 100 km%h-s sebességet kell-e biztosítani a mellékvonali forgalomban, nálunk meg 20-30-40 km/h sebességgel döcögnek a Bz-k a mellékvonalakon...
Elszomorító helyzet és a szigorú pályás szabványok még rá is tesznek erre egy lapáttal....