Akkor nézzük, az érintett vonalakon hogy áll a helyzet, a teljesség igénye nélkül:
4-es vonal: passz
11-es vonal érintett szakasza: Bakonyszentlászklón és Zircen van pénztár.
13-as: csak a csatlakozó állomásokon van pénztár.
14-es vonal: Szany-Rábaszentendráson van pénztár.
22-es: lyukasztós jegyes, a forgalom tehát mérhető.
23-as: van pénztár Csömödéren, Lentiben, Rédicsen.
24-es: csak Zalabéren van pénztár
27-es vonal: passz
37-es vonal: Marcaliban van pénztár. Böhönyén volt, lehet h most is van KM-es.
47-es: Komlón van pénztár
62-es: Harkányban és Siklóson van pénztár, vajszló KM-es, Sellye elágazó állomáson van pénztár
76: csak Diósjenőn van pénztár
84: Az információim hiányosak, de tudtommal Mátraballán és Recsk-parádfürdőn van.
87-es: Végig TM az érintett szakaszon, Putnokon van pénztár.
88-as: Hejőkeresztút és Mezőcsát állomás jegykiadásra berendezett.
98-as: TM, Hidasnémetiben van.
112-as a Nagykálló és Nyíradony ad jegyet, közben TM.
125a: Battonyán van pénztár
126: TM, Kisszénás KM
127-es: csak Vésztőn van pénztár, egyben ez a jv-k telepállomása.
129-es: Békésen van pénztár
147-es érintett szakasza: Fábiánsebestyénben és Gádoroson van pénztár, Gyopárosfürdő KM-es.
151-es: Solt, Dunavecse van pénztár.
152-es: Izsákon van pénztár, Kecskemét-alsón van pénztár
153-as: Kecelen és Kalocsán van pénztár.
Az "éretelmesebb településeken", már ahol van potenciális utasréteg, most is van pénztár. Ott igenis, lehet szavazni. De félreértettél. nem arról van szó, hogy kimegyek és veszek egy jegyet, hanem felülök a vonatra és utazok is vele! Ha ez az 50000 aláíró utazna is: lehet, h nem lenne elég a szóló Bz.
Annyi jeggyűjtő nincs, hogy az összes érintett vonalat támogassák. Van pár, használnak is állomásokat, de azért az már feltűnő lehet, hogy valahol összeszerveznek havi 6-700 ezer HUF bevételt, vonzataként az állomási pénztárban megjelenik 3500-4000 utasfő egy hónapban, a vonatokon meg lézengenek.
"Lehet aláírást gyűjteni. Lesz is aki aláírja. Olyan is, aki nem használja a vasutat. neki ugyan nem kell, de aláírja, mert másnak kell" (C: Orosz I.) De ha abból a kb 350 emberből, ki naponta ingázik pl. Fábiánsebestyén és Szentes között, nem csak 30 lenne vasúti bérletes, hanem 80-100, akkor már valahogy más lenne a leányzó fekvése.
Azért a kis helyeken az emberek jól ismerik a vasúti dolgozókat, így a pénztárt kezelőket is. Ha van igény rá, akkor rendelnek havijegyet, meg is oldják a havijegyek vásárlását olyankos is, ha nincs minden vonatnál pénztár.
Nem itt van a baj.
A jegyvizsgálók leszámolása kezelhető: Azt azért vezetik, hogy melyik szolgálat után mennyit számol le egy jv. ez követhető. És ebből kitűnik, hogy darabra és összegre sokat árul egy (mellékvonali) szolgálat után egy jv. Ez megjelenik a telepállomás utánfizetési pénztárában.
Itt sincs baj.
Ott van a baj, hogy egy aláírásgyűjtéstől még nem lesz több utas.