takarito Creative Commons License 2006.10.14 0 0 2716

Fogalmaztak már ellenem sokan sokfélét, nem kell tartanod, hogy megbántasz. A célom egyébként pedig az, hogy közösen jussunk előrébb a megértésben.

 

Azért hangsúlyozom a parancs helyett a tiltás és az engedelmeskedés megkövetelése közötti különbséget, mert noha mindkettő parancs formában érkezik, célját tekintve különböző. Ezért próbáltam a különbséget megvilágítani a korlátozás és a szolgálat között, mert miközben a tiltás miatt a parancsra hivatkoznak, az engedelmeskedésen keresztül szolgálatot próbálják parancsba adni.

 

Azt a gondolatot, hogy Istennel szemben senki embernek nem lehet igaza, már sok írástudó próbálta felhasználni az igazak ellen a maguk isteni kinyilatkoztatásuk tévedhetetlenségének elfogadtatásához. Márpedig az embernek lehet igaza. Ez nem egy szembeállás, vagy egy engedetlenség, vagy lázadás, hanem Jézus tanítása. "Ha a ti igazságotok nem több az írástudók igazságánál, be sem mentek az Istennek országába" mondja Jézus.

 

Azt a véleményedet a Bibliáról, amely fel sem meri tételezni hogy a Bibliában lehet valótlan, pontosan ezt a tévedést akarom neked is fejtegetni.

Ez egy alapvető hit, és ennek következtében egy biblikus képtelen a valódi igazságok megismerésére, mert nem meri cáfolni azokat a Bibliai pontokat, amelyeket ezek téves részeknek mondanak. Ez a biblikusság, amit kizárólag és csakis Bibliai írástudók kényszerítenek hit által a keresztényekre, akadályozzák őket meg az igazságok felismerésében. Tévedés pedig van bőven, én ezek közül csak Pál apostol tanításainak a tévedéseit kezdtem ebben a topicban boncolgatni.

A Biblia nem az Isten, hanem csak őróla tesz bizonyságot, mégpedig pontosan ugyanazon emberi hibákkal, amelyek mindannyiunkban jelentkezhetnek, beleértve az evangélistákat és az apostoloknak kikiáltott személyeket. Viszont pont ez teszi hitelessé, csak nem azoknak akik az igazságra nem kiváncsiak. Azt fedeztem fel az írástudól emberi okoskodása mögött, hogy azok nem feltétlen saját találmányok, hanem igen benne van a Bibliában, azért vagyunk képtelenek azoktól megválni, mert a Bibliát magát már nem merjük megkérdőjelezni. Pedig az első okoskodó maga Pál apostol volt, mégpedig rengeteg hibával, és nagyon sok önjelöltséggel, önmaga kinevezésével. Sőt ha megfigyeled korunk írástudói nem felrevezetési szándékkal tanítják a keresztényeket, hanem egyszerűen Pál okoskodásaiból élve, annak hibáit fel nem ismerve teremtik meg és így terjesztik az evangélium félreértésének az alapjait.

 

Isten pedig nem szolgákat keres, ezt mindig és mindenhol hangsúlyozom. Ez nem az én riadalmam a szolgaságtól, hanem az evangélium lényege. Éppen ezt akartam bizonyítani Ádám esetével, mert a keresztény írástudók pont abból vezetik le az Istennek való szolgálat rendkívüli fontosságát, amely azonban már Ádám esetében sem volt igaz, különösen nem igaz a mostani Isten és ember közötti kapcsolatra. Ahogy az evangéliumból - és nem Pál alapján - megismerjük, Isten végigi mint Atya mutatkozik be, ebből a farizeus Pál újból Urat próbál faragni mindazoknak akik inkább hisznek Pálnak, mint Jézusnak. Maga Jézus is kijelentette, hogy ő nem azért jött, hogy neki szolgáljanak, akkor máris bizonyítékunk van arra vonatkozóan, hogy Pál Jézusnak ezt a tanítását  nem ismerve képzelte azt, hogy Jézust Úrnak kell beállítani a keresztények számára. HÁT NEM.

 

Akár világos volt Pálnak akár nem, Jézus tanítványokat és nem szolgákat keresett, a kettő között pedig lényegi különbség van. Ha csak azt a különbséget emelem is ki, amit Jézus megemlít, mégpedig, hogy a szolga nem tudja mit cselekszik az ő ura, de ezen kívül is van egy csomó különbség.

 

 

Előzmény: guzmen (2715)